رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما
رویش طلایی کوچولوها / نمایش جزییات خبر

محمدحسین نایبی

۱۲ تیر ۱۳۹۸
محمدحسین نایبی

نمونه ی مصاحبه ها رو توی کانال دیدین؟
بله
خب من میخواستم اجازشو بگیرم که ان شاء‏الله به همون صورت استفادشون بکنیم.
خودتون رو معرفی بفرمایید.
به نام خدا، من فاطمه فاطمی هستم، مادر محمد حسین نایبی
چطور با موسسه رویش آشنا شدین؟
یکی از دوستان من توی همایش ها شرکت میکردن، ایشون دیدن که یک موضوع جدیدی هست و میشه روش واقعا کار کرد و خودشون بچشون رو آوردن. و این شد که من هم محمد حسین رو آوردم.
چه  زمانی بود که بهتون معرفی کردن؟ و اینکه سال چندم هست محمد حسین میادش رویش؟
سه سالش داره تموم میشه که میادش رویش. محمد حسین الان 6 سالشه و سه سال و نیمش بود که اومد رویش.
اون زمانی که دوستتون رویش رو به شما معرفی کردن چی راجع به رویش گفتن که جالا برای شما جالب بود؟ چرا یک مهد دیگه نبردینش؟ به صورت تئوری چه چیزی جالبی بود که نظرتون رو جلب کرد؟
خب اون موقع که توی تهران مهد نبود ولی همایش ها رو که شرکت کردن، خوب بود و با خانم دکتر حسینی آشنا شده بودن و میگفتن توی کلاس ها فقط 6 نفر ثبت نام میشن. این خیلی برای من جالب و جذاب بود و میگفتن مربی ها همشون یا روانشناسی خوندن یا به شکلی هستن که آموزش هاشون زیر نظر خانم دکتره و برام خیلی مهم بود. بعد اینکه بچه ها رو رسیدگی میکردن و اونطور نبود که مثل جاهای دیگه فقط بچه ها رو ببرین مهد و یک زمانی بگذره. همین که میگفتن روی فکرشون و نیم کره ی راستشون کار میکنن، این فلش کارت ها برام خیلی مهم بود. امنیتی که رویش داشته برام خیلی مهمه.
با توجه به اون تصوراتی که راجع به رویش داشتین، همین بحثی که کلاس ها به این شکل برگزار میشه، سیستم آموزشیش، تقویت نیم کره ی راست و حافظه ی بچه ها که مطرح شده بود براتون، تو این 3 سالی که محمد حسین رو میارین رویش، تغییری تو اون دیدین؟ به اون انتظارتی که داشتین رسیدین؟
نمیتونم بگم 100 در صد بوده ولی محمد حسین خیلی تغییر کرده، خیلی بچه ی وابسته ای بود به طوری که اصلا از من جدا نمی شدش، ولی الان دیگه خیلی راحت صبح میذارمش و ظهر برش میدارم. خیلی مستقل شده نسبت به قبلی که بیارمش رویش، کارهاش رو خودش انجام میده و یک شخصیت مستقل پیدا کرده. البته این یکی از پیشرفت هاش هست. خیلی صحبت کردنش بهتر شده، خجالتی بود و اصلا صحبت نمیکرد تو جمع. خواسته هاش رو بیان نمیکرد. ولی الان واقعا خیلی تغییر کرده و اونطور نیستش. خیلی از خواسته هاش رو میخواد و حتی یک موقع هایی خیلی حق به جانب میشه، حتی دیگه انقدر روش کار کردن که یک مقدار هم زورگو شده! خیلی تغییر کرده و من خیلی راضی بودم. واقعا از مربیش هم ممنونم.
تو این 3 سال با هر 3 تا مربی که داشته تونسته بودن ارتباط خوبی بگیرن باهاش؟
نمیگم هر 3 یک جور بودن ولی از خانم دانش پور خیلی ممنونم. خیلی عالی بوده و محمد حسین با همین مربیش خیلی خوب بوده و با خانم احمدی هم همینطور. ایشون هم مربیش بودن هم واقعا مشکلات روحیش رو برطرف می کردن و خیلی با هم عالی و مَچ شده بودن باهم.
به نظرتون محمد حسین تو این تغیراتش تو مسایل اخلاقی و رفتاریش که حس کردین، این سیر تغییرات چقدر برای رویش بوده و به خاطر تعامل با مربیش یا سیستم رفتاری که تو رویش حاکم بوده، چقدر اثر داشته؟
به نظرم سیستم آموزشی رویش بوده چون محمد حسین رو اگه جای دیگه میذاشتم و حتی اگه به طور ذاتی این ها رو داشته شاید شکوفا نمیشده و شاید اصلا بروز نمیداده رفتارهاش رو. خیلی درون گرا تر میشد یا با فشارهایی که بهش میومد نمی تونست خواسته هاش رو بیان کنه. ولی من فکر میکنم رویش یک محیطی بوده که باعث شده محمد حسین بتونه استعداد هاش رو شکوفا کنه و خیلی رفتارهاش رو به راحتی بروز میده الان و سابق این طوری نبود.
توی سیستم آموزشی و بحث کلاس های شناختی چقدر روی محمد حسین اثر گذاشته؟ اصلا تغییری دیدین؟ تو بحث دقتش و بحث خلاقیتش تفاوتی داشته؟
محمد حسین که همیشه مربی هاش میگفتن تمرکز بالایی داره و از این نظر مشکلی نداشتم ولی اون ها هم کار کردن روش. از نظر ریاضیات من خودم اصلا باهاش کار نکرده بودم ولی خودش دقیق میتونه بگه و اعداد رو میشناسه. من اصلا باهاش کار نکردم ولی خودش خیلی خوب اعداد رو میشماره و برای خوده من جالبه. همه ی اعداد 3 و 4 رقمی رو به راحتی میخونه در حالی که من اصلا اینها رو باهاش کار نکردم و مطمئنم که این ها نتیجه ی تلاش مربی ها توی کلاسش بوده. این فلش کارت هایی که میزدن خیلی روش تاثیر گذاشته و از 2 سال پیش ساعت رو خیلی خوب میگه و نه من کار کرده و حتی مربی هم باهاش کار نکرد.اما بعضی اعداد رو شناخته یا اینکه ذهنش باز شده که به راحتی بیا میکنه خودش و من خیلی راضی بودم واقعا
محمد حسین به جز طرح رویش توی کلاس های دیگه ای شرکت کرده؟ توی زبان یا کلاس تابستانه؟
بله زبانش رو شرکت کرد 2 ترم ولی متاسفانه مسیر چون دور شد و سعادت آباد نبود دیگه نتونستم ادامه بدم ولی خوب بود زبانش هم.
از سیستم کلاس زبانش راضی بودین؟
بله.کلاس های تابستان هم گذاشته بودم سال قبل.
چه کلاس هایی گذاشته بودین و نظرتون راجع بهش چی بود؟مفید بود یا نبود؟یا اگه نقطه ضعف یا قوتی می بینید تو اون کلاس ها بفرمایید.
حقیقتا من کلاس تابستونیش رو زیاد راضی نبودم چون فشرده بود و دور بود مسیر خودم هم و خسته میشد و یا مربی ها فرصت نداشتن و مثل طول سال نبود که خوب کار کنن و اون نتیجه ی لازم رو بده و میگفتن زمان طولانی میخواد و جلسات بیشتری میخواد به همین خاطر زیاد راضی نبودم.
چه کلاس هایی ثبت نام کرده بودین؟
یکیش کلاس مهارت زندگی بود و برای بقیه کلاس ها 2-3 جلسه بردمش و دیدم نه،خودش هم تمایل نداره و جذب نمیشه و نبردمش و بعد هم با مادرهای دیگه هم که صحبت میکردم زیاد راضی نبودن.حتی اونایی که آخر گذاشته بودن تو کلاس ها میگفتن زمانش محدوده و محیطش جواب نمیده.البته اون موقع سید خندان بودن الان من نمیدونم،خب شاید محیط پاسداران بهتر باشه،ظرفیتش و کلاس هایی که دارن شاید نتیجه بگیرن.
توی همایش ها هم شرکت کردین؟ هماش های دکتر حسینی رو؟
بله بله
نظرتون رو بفرمایید که آیا مفید بودن براتون،نبودن؟کاربردی بودن یا خیر؟
خیلی من هم همایش خانم دکتر رو شرکت کردم هم چند تا کلاسی که توی موسسه گذاشته بودن برای خود مادر ها و من خیلی راضی بودم.یعنی بازی درمانی بود برای مادرها که من خیلی نتیجه گرفتم.کلا سیستمش آموزشی خانم دکتر رو می پسندم حداقلش اینه با روحیات من خیلی سازگاری داره.
توی اون محتوای تربیتی که در همایش ها مثل رفع عادات ناپسند یا تربیت سیستمی مطرح میشد چه طور؟اونها هم به نظرتون مفید بودن؟
بله بله
برای شما کاربرد داشتن؟مثلا تو ارتباط با محمد حسین؟
بله حتما همین رفع عادات ناپسندش من خیلی وقتی که کاربردیش میکنم و توی خونه پیاده اش میکنم میبینم نتیجه میده
محصولات رو استفاده کردین خودتون؟ تو منزل یا قبل از اینکه محمد حسین رو تو طرح رویش ثبت نام بکنید؟ با محصولات خودتون کار کردین باهاش هیچ وقت؟
محصولات خوب بود و من همون موقع که با محصولات آشنا شدم با مهد هم آشنا شدم و همون موقع آوردمش و هم زمان بود مهد و آموزش هایی که مربی میگفتن و تو خونه انجام میدادم.
به نظرتون به جز حضور محمد حسین تو آموزشگاه،خوده محصولات براتون مفید هست؟
خوده موسسه رو بیشتر می پسندم چون به هر حال یک مربی هست که تخصصش این کار هست و بهتر میتونه با بچه ارتباط ایجاد کنه،برای بچه ها کسب این مهارت ها توی جمع خیلی جذاب تره.برای خوده من تو خونه خیلی جالب نبود با اینکه محمد حسین خیلی علاقه داره براش انجام بدم.ولی  زود زده میشه ولی توی مهد این  طوری نیست،علاقه ی بیشتری داره و توی موسسه بهتره.
فرمودین وابستگیش به شما زیاد بود.با این سیستمی که توی رویش در رابطه با جدایی کودک از مادر هستش،نظرتون چیه؟زمانی که قرار بود محمد حسین از مادر جدا بشه،شما راضی بودین از روندی که اتفاق افتاد؟
بله بله خیلی من راضی بودم چون خیلی با آرامش خیلی بدون استرس و اضطراب بود.چون من توجای دیگه رفته بودم به من میگفتن تو فقط از بچه فاصله بگیر،به اجبار بچه رو بذار مهد برو.ولی اینجا اینطور نبود و من همینجا کنار بچه ام بودم تو کلاس و سال اولش کاملا با هم تو کلاس بودیم و اصلا حتی از بقل من جدا نمیشد.ولی کم کم با کمک مربی هاش طی 2 سال  از من جدا شد و دیگه اصلا مشکلی نداشتم و میذاشتمش و میومدم.الان هم که میره پیش دبستانی همینه و کاملا از من جدا میشه و هیچ مشکلی هم نداره.
راجع به موسسه رویش،آموزشگاه،کادر و سیستم آموزشی و همایش ها و هر کارگهی که اجرا میشه نظرتون رو نگفتین،نقاط قوت و ضعفشون.
من نمیدونم این به گفتگومون ربطی داره یا نه؟من از شعبه سعادت آباد راضی نبودم.ولی شعبه پاسداران یا سید خندان رو که من بودم خیلی بهتر بود، نظارت ها بیشتر بود، امکانات بهتر بود.توی سعادت آباد مربی ها واقعا تلاششون رو میکنن ولی امکانات کمتره و محیط اونطوری که باید باشه نیستش و من زیاد راضی نیستم.ولی از اینکه بچه ام یک امنیتی داره خیلی راضی ام،از اینکه راحت میتونم بذارمش بیام هیچ دغدغه ای ندارم که مربی باهاش بد رفتار کرد یا با دوست هاش مشکلی پیش اومد واقعا این آرامش رو دارم.از این ها خیلی راضی ام و موسسه رویش یک تحول جدیدی هست به نظر من.اگه مهدهای دیگه هم اینطور باشن و به گفته هاشون عمل کنن.رویش واقعا عمل میکنه تا حد امکانش.خانم دکتر حسینی هم من چند بار باهاشون صحبت کردم واقعا دلسوزانه پیگیری میکنه و دغدغه اش همینه که پای حرف هاش باشه.واقعا ممنونم
خیلی ممنونم ازتون که وقتتون در اختیار ما قرار دادین.
ممنونم

تعداد بازدید : ۱,۳۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید