رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما
رویش طلایی کوچولوها / نمایش جزییات خبر

محمد پارسا رحیمی

۱۹ خرداد ۱۳۹۸
محمد پارسا رحیمی
لطفا نام خودتون رو معرفی بفرمایید.
بسم الله الرحمن الرحیم. من سیمین رحیمی هستم، مامان محمد پارسا رحیمی که در سال گذشته از مهر ثبت نامش کردم اینجا. روی هم رفته از کلاس های اینجا راضی بودم که برای سال جدید هم پیش ثبت نامش رو انجام دادم. دخترم هم برای امسال هنوز کلاسش مشخص نشده ولی قرار شده که ثبت نامشون رو انجام بدم.
رده سنی پسرتون رو می فرمایین؟
پسرم 3 تا 4 سال بودن توی کلاس خانم فرزانه زارع.
دخترتون چند سالشونه؟
دخترم هم 2 سال و نیمش هست.و چون نیمه دوم هست در سال جدید مجدد توی 2 تا 3 سال ثبت نامش می کنند.
ان شاء‏الله زنده باشن. بفرمایید که چطور با رویش طلایی آشنا شدین؟
ما یکی از بستگانمون قدیم که خانم دکتر قم تشریف داشتن، میومدن تهران همایش می گذاشتن و همه ی روش ها رو یاد میدادن. بعد اونها می رفتن خونه با بچه هاشون کار می کردن. اون آشنای ما که اون موقع همایش ها رو میرفتن، به من معرفی کردن.
چه چیزی راجع به رویش به شما گفتن که براتون جذاب بود که بیایین اینجا؟ این همه خانه کودک چرا رویش رو انتخاب کردین؟
یکی از دلایل انتخابم این بود که فشاری که جاهای دیگه روی بچه ها دارن اینجا نیست.
یعنی چی؟
یعنی جاهای دیگه در ماه میگن ما به بچه 3 تا شعر یاد میدیم، یک سوره قرآن یاد میدیم. من توی این سن با اینکه بچه ام رو اینجا میارم اما منتظر بازخوردی ازش نیستم. اینجا با بچه بیشتر کنار میان و راه میان. یکی این برام مهمه. البته اولین دلیلش این بود که روز ثبت نام به من گفتن مشاورهایی اینجا هستن یا به قول خودتون سوپروایزرهایی که اینجا دارین. این بیشتر منو جذب کرد. یعنی از اول به من گفتن ما به جز مربی 2 تا سوپروایزر داریم، این منو خیلی جذب کرد چون از اولش در نظر داشتم فقط محصولاتش رو بخرم و مثل اون خانم تو خونه با بچه ها کار کنم.
یعنی حضور سوپروایزرها تو کلاس براتون جذاب بود؟
بله..بله...
همون سالی که ایشون به شما توضیح دادن فرزندتون رو ثبت نام کردین رویش؟
نه اون موقع پسرم 1 سالش بود.
قبل از اینکه ثبت نامش کنین از هیچ کدوم از محصولات استفاده نکرده بودین؟
نه نه
بعدش چی؟ کلا محصول رو گرفتین؟
چون اون خانمی که به من گفته بودن و محصولات رو بهم داده بودن، بالای 3 سال بود. من تا اون موقع نمیدونستم که زیر سه سال هم داره و به من نگفته بودن.
پسرتون رو تو کدوم کلاس ها ثبت نام کردین؟
الان کلاس خانم صفایی.
هیچ دوره ی دیگه ای شرکت کردین دوره ی تابستونه پارسال؟ یا کلاس زبان؟
نه فقط از مهر
یعنی فقط طرح رویش رو شرکت کردین؟
بله
لطفا نظرتون رو راجع به کلاس ها بگین و آموزشگاه، مربی ها؟
کلا نظرم مثبت بود که امسال مجدد ثبت نامش کردم. گرچه که یه کمی هم یک سری نارضایتی ها وجود دارن. 
لطفا بگین که من به مدیریت منتقلشون کنم.
اول حضور کم رنگ سوپروایزر مخصوصا رفتاری در کلاس بود که من در طول دوره هم خیلی اومدم دفتر و اعتراض کردم. البته ترتیب اثر دادن از حق نگذریم. مسئله ی بعدی، البته من چون تو موسسه حضور دارم می بینم تو بچه هایی که هر روز حضور دارن؛ در راه پله نظارت نیست. یا توی سرویس های بهداشتی که بچه ها با هم میرن و یک دفعه دعواشون میشه.یا من اینجا نشستم میبینم یک بچه ای رفته دستشویی و یکی دیگه هم اومده و در دستشویی باز است.از این نظرها نظارت کم است.
زمانی که دوستتون رویش رو به شما معرفی کرد، چه چیز خاصی نظرتون رو جلب کرد؟ چون ما یک سری شعار داریم مثل تقویت نیم کره ی راست، یا بحث رفتاری بچه ها. میخوام بدونم از این حرف ها هم شنیدین تو معرفی رویش؟
اون خانم یک دختر دوقلو داشت و میگفتن الان که بچه های من کلاس اول هستن، نسبت به بقه ی بچه ها توی مدرسه یا حتی توی فامیل بالاترن. دقتشون بیشتره و تیزترن. یکی اینکه چون راهکارهایی که بهشون داده بودن از نظر رفتاری منو جذب کرد. چون من خودم معتقدم که به بچه ها خیلی نباید تو این سن فشار آموزشی آورد و بیشتر از نظر رفتاری میخوام بچه ام رشد کنه تا آموزشی چون آموزشی حالا حالا ها وقت داره.کلا معتقدم که حتی اگر بچه ی من یک آشپز ماهر بشه، بهتر از اینه که یک فوق لیسانس یا دکتری نظری بشه.
بعد از حضور محمد پارسا در رویش، تغییری در رفتارش دیدین؟ به نظرتون چه چیزهایی رسید؟
البته خانم شیرزاد به من گفتن که شما کمی فشار روی محمد پارسا زیاد است. این فشاری که روش گذاشتی مال بچه کلاس اول و دوم دبستان است. یه خورده بیشترآزادش بذار. خب من این آزادی رو بیشتر کردم و اون چهارچوبی که توی خونه داشتیم از بین بردیم. ولی بخوام بگم چیز خاصی دیدم نه! چون خانم شیرزاد گفتن اون فشاری که قبلا بوده احتیاج به زمان داره تا بخواد این اصلاح بشه.
قبلش مهد دیگه ای نرفته؟
 خیر
از نظر ارتباطاتش چطور؟ با هم سن هاش یا روابط اجتماعیش با بزرگترهاش؟
کلا از اول با این چیزهاش مشکلی نداشتم. فقط چون انرژیش زیاده دوست داشتم از اول بیاد که کمی تخلیه انرژی شود.
الان توی خونه با محصولات باهاش کار می کنید؟
تقریبا
اذیت نمیشه که هم اینجا باهاش شناختی کار کنن هم تو خونه؟
نه نه دوست داره.این که میگم تقریبا خب بعضی روزها خیلی علاقه نشون نمیده ولی بعضی روزها خودش میاد. مخصوصا حافظه ارتباط دهنده. میاد میگه مامان من فرزانه جونم بشین، شما نورایی شما علیرضایی حالا با کارت ها خداحافظی کنید.
پس اون شیوه ای که مربی دارن اجرا میکنه
بله
توی همایش ها یا کارگاه ها شرکت کردین؟
بله
نظرتون رو میشه بگین راجع بهشون؟
یک اعتراضی داشتم نسبت به همایش ها بود. مثلا ما همایش ها رو که اومدیم یک سری از کلاس هاش خوب بود. بقیه اش توضیح بود بیشتر راجع به محصولات آموزشی. خب این محصولات رو برای منی که بچه ام رو سره کلاس ها آورده بودم خواه ناخواه با چگونگی کارش آشنا می شدم. و فکر میکنم هزینه ای که پرداخت کردیم نصفش به این گذشت که نقاط خندان رو باید اینطوری انجام بدین. در روز یا ماه انقدر ساعت ازش استفاده کنید. برای ماهایی که بچمون اینجا بود مفید نبود. یک سری از جلسات که خانم دکتر صحبت کردن خوب بود.
کدوم همایش براتون جالب بود؟ اونایی که مباحثش تربیت سیستمی و اینا بود؟
بله. آموزش های خانم دکتر خوب بود ولی توضیحات راجع به محصولات بود به نظرم کسل کننده بود.
اون مباحث تربیتی براتون قابل استفاده بود؟
بله
یعنی تونستین مثلا توی رفع عادات ناپسند یک چیزی رو کار کنید و روی بچه ام اثرش رو ببینم؟
بله بله صد در صد
از چی راضی بودین که محمد پارسا رو دوباره ثبت نام کردین؟ چون خانه ی کودک ها خیلی چیزهای جذابی دارن، ممکنه ظاهرش از اینجا بهتر باشه یا هر چیزی. تو موسسه رویش چی دیدین که برای سال بعد هم اومدین؟
خب اولیش این بود که اگر من اینجا نقاط ضعف رو دیدم چون به من اجازه دادن که بشینم و برای همین دیدم. جاهای دیگه که مادر برای ثبت نام میره، اجازه نمیدن که بیاد و فقط میتونه ی توی دفتر باشه و اصلا توی راهرویی که کلاس هست مادر اجازه ی حضور نداره. اونجا منو جلب نکردن با اینکه شما میگین خیلی شاید شیک تر و کامل تر باشه، ولی وقتی اجازه نمیدن من اونجا بشینم پس حتما یک سری کم کاری یا نقطه ضعف هایی دارن که میخوان پوشیده بمونه. وگرنه اگر بخوان یک رنگ باشن میگن شما میتونی بیایی و یک جلسه رو ببینی. حتی یک جلسه رو هم موافق نیستن.
براتون جالبه؟
بله خیلی. چون اونجا به هر شیوه ای شده بچه رو از مادر جدا میکنن. این برای من اصلا قابل قبول نبود. چون من نمیخواستم هیچ فشاری روی بچه هام باشه، یک دلیل دیگرش هم این بود که بچه رو در کنار مادر ثبت نام میکنن. مادر تو کلاس حضور داره و بچه اون امنیت رو داره. مهدها یا خانه های بازی دیگه همچین چیزی رو ندارن یا خیلی کم رنگ تره. اینکه مامانش بمونه پایین و هر وقت بچه احساس نیاز کرد مامانش بیاد بالا یه دقیقه.
این به نظرتون لازم بود چه برای پسرتون چه هم سن هاش که حضور شما رو حس کنه کنار خودش؟
به نظرم خوب بود. بچه ی من وابسته نبود ولی اگرهم ما زودتر از بچه هامون جدا میشدیم مشکلی نداشت. چون بچه ی من نسبت به هم کلاسی هاش مستقل تره. ولی خیلی خوب بود چون شاید از روز اول میخواست از من جدا بشه، آنقدر دیگه تمایلی نداشت کلاس هاش رو بیاد.
راجع به مربی هاش چی؟ اگر نظری دارین بگین. راضی بودین؟
من که از مربیشون خیلی راضی بودم. ز خانم زارع. خب چون سال اولم بود و اینجا رو نمی شناختم یکی از لطف های خدا بود شامل ما شد که مربیشون خانم زارع بود. مربی توانمندی بودن. ولی برای سال جدیدشون ترجیح دادم یک مربی باشد که فعالیتش بیشتر باشد. به همین خاطر خانم صفایی رو انتخاب کردم. فعالیتش بالا تره چون پسره من هم یک خورده انرژیش بیشتره. حالا توکل بر خدا.
ان شاء الله که راضی باشید. مباحثی که شنیدین چه توی همایش ها چه اینجا، اینکه نیم کره ی راست رو زودتر فعال کنن بچه ها. هیچ وقت با خودتون گفتین ای کاش زودتر اقدام کرده بودم؟ یا به چشمتون نیومد این تغییرات؟
اون موقع که در خواجه عبدالله بودین اون موقع که با آموزشگاه در تماس بودم خیلی، از 1 سالگی محمد پارسا من زنگ زدم. هر بار میگفتن باهاتون تماس میگیریم. فکر میکردم که حتما مناسب بچه ی من نیست چون حضوری نیومده بودم و فقط از اون خانم این اطلاعات رو شنیده بودم و شماره رو گرفته بودم. اطلاعات کافی نداشتم و نمیدونستم که شما از 0 هم دارین. پارسال که قرار شد ثبت نام رو انجام بدم شهریور ماه حضوری به خواجه عبدالله رفتم. نمیدونم حالا سرشون شلوغ بود یا ... که از قلم افتادم.
این هم از نکاتیست که باید منتقل بشه.
بله.چون اون خانم هم به من نگفته بودن از بدو تولد داره و تو سایت هم انقدر گسترده نبود. این چند ماه اخیر خیلی بهتر شد. تا قبل از اون انقدر تو سایت اطلاعات کافی نبود. به همین خاطر اگرم دوست داشتم شرایطش پیش نیومد.
در کل راجع به موسسه رویش، محصولاتش، خانه ی کودکش، هر نقطه ضعف و قوتی که به ذهنتون میرسه، چیزی که توی طول صحبتمون نبود بگین بهمون.
بچه ی من تو خیابون از کنار هر مهد یا خانه ی کودکی که رد میشه میگه: مامان منو اینجا ثبت نام میکنی؟ دوست داشتم که اینجا کمی فضاش شادتر بشه. البته نقاشی هایی که روی دیوار و پشت در زدن خیلی بچه رو جذب میکنه. وگرنه اینکه اینجا حیاط آن چنانی و وسایل بازی آن چنانی نداره این برای من اصلا مهم نیست چون گفتم اگر بدونم بچه ام خیلی دوست داره، هفته ای یک بار بچه ام رو میبرم بیرون و یک خانه ی کودک دیگه. ولی دوست ندارم توی این سنی که مال نیم کره ی راسته، این رو از دست بدم. میتونم در کنارش بچه ام رو جای دیگه ببرم.
خوشحالم که اینجا هستین. نکته ی دیگه ای یا نقطه ضعفی اگر هست بگین که من منتقل میکنم.
من با نقطه ضعفی مواجه نشدم چون مربیمون امسال خیلی خوب بود. احساس میکنم وقتی بیرون نشستم توی راهرو یکی دوتا از مربی ها خیلی جذاب نیستن و فعال نیستن. به همین خاطر خیلی بررسی کردم که محمد پارسا رو که میخوام ثبت نام کنم توی کلاسی باشد که جذب شود. البته هیچ وقت این رو به دفتر منتقل نکردم چون بچه ی من تو اون کلاس نبود وبه من ربطی پیدا نمیکرد. ولی راجع به خوده خانم صفایی که از خانم احمدی پرسیدم، گفتن که مربی های ما از چند تا فیلتر رد میشن و شما از این بابت خیالتون راحت باشه. مسئله ی دیگه هم همونی بود که بهتون گفتم و نظارت روی بچه ها وقتی از کلاس میخوان بیان بیرون کمه. من از سال دیگه بخوام بچه ام رو بیارم و چون مادر نداره، همه اش نگران این قضیه ام.من بارها دیدم آقای جوونی که اینجا پنیر یا چیز دیگه ای میاره،تا دم این در چوبی میاد.و حتی بعضی وقت ها بچه های 5 تا 6 سال تنها میرن پایین و در رو باز میکنن.با این اتفاقاتی هم که ما میشنویم.بالاخره بچه دزدی شده و واقعیتش این خیلی منو دل نگران میکنه.من خیلی از دفتر خواسته ام کلاس درسا رو یک ساعتی بذارن که من اینجا حضور ذاشته باشم.توی دستشویی هم نظارت باشه چون ما خودمون تربیت جنسی رو از اونجا یاد گرفتیم و داریم توی خونه کار میکنیم
 
تعداد بازدید : ۹۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید