رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

رو یکرد و نظریه والدورف

 
رو یکرد و نظریه والدورف
رودولف اشتاینر (1925_1861) معلمی آلمانی بود. وی مدعی بود که کودکی مرحله ای مهم از زندگی انسان است و سه دوره برای زندگی انسان قائل بود:
 
1.       دوره خواسته: 0 تا 7 سالگی
 
2.       دوره قلب یا احساسات: 7 تا 14 سالگی
 
3.       دوره سر یا ترکیب روان و جسم : 14 سالگی به بعد
 
اشتاینر معتقد است که در دوره کودکی یا خواسته، محیط باید با دقت طراحی شود تا رشد کودک تقویت کند. فلسفه او بر رشد روانی_ معنوی، پرورش تخیل و خلاقیت، و کلیت و تمامیت کودک تاکید دارد. از دیدگاه وی جنبه هایمختلف رشد و یادگیری به شکلی واحد به هم متصل اند .
 
وی بیان دارد که خود انضباطی یعنی کودک به طور طبیعی و خلاقانه تمایل به یادگیری دارد و بنابراین بزرگسالان باید، در انتخاب الگوی مناسب، با دقت عمل کنند. او معتقد است که تماشای تلویزیون مانع از بروز خلاقیت در کودکان می شود.
 
در این رویکرد حلقه (پیوند) به کار می رود، به این معنا که گروهی از کودکان و  مربیان حداقل دو سال با هم هستند، مثل اینکه عضو یک خانواده اند. این امر منافعی برای کودکان دارد؛ از جمله : کودکان ثبات احساسی خواهند داشت.
 
برخی از ویژگی ها و اصول رویکرد والدورف عبارت است از:
برنامه روزانه بر اساس آهنگ زندگی و طبیعت اجرا می شود. به این معنا که برنامه و زمان بازی، کار، با هم بودن، بازی در بیرون و قصه گویی در مورد طبیعت یا یک قوم سازگار با فصل در نظر گرفته می شود، مثل اجرای برنامه پخت و پز با خوراکی های فصل، و برپایی جشن های فصلی متاثر از تغییرات فصول .
 
محیط تقویت کننده حواس است. دیوارها با رنگ های لطیف آبرنگی نقاشی می شود، جنس پرده ها از الیاف گیاهی و میز و صندلی ها از چوب خالص و مواد طبیعی است و همه در محیطی ساده و آرامش بخش قرار دارد.
 
در کلاس از مواد طبیعی ، چوب ، پنبه و پشم استفاده می شود
 
بازی تقلید ی است از زندگی . کودکان در فعالیت های مشابه خانه شرکت می کنند.
 
چرخش فصول گرامی داشته می شو
نا شناس
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ Iran
5
0
0

عالییییییی بود


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید