رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

آمادگی قبل از بارداری (4)

 
آمادگی قبل از بارداری (4)
چند تذکر قبل از فرزند دار شدن یکم - ما باید بدانیم داشتن کودک ، دارو و درمان نیست ، متأسفانه بسیاری از اوقات وقتی که زن و شوهر مسائل و مشکلاتی پیدا می کنند ، زمانی که حوصله شان از همدیگر سر می رود و یا زمانی که فشاری را از بیرون متوجه خود می بینند احتمالا به این فکر می افتند که برای درمان چنین دردی، بهتر است فرزندی بیاورند و برخی از اوقات بعد از این که مدت ها از داشتن یکی دو فرزند اول، گذشته ، مثلا بعد از پانزده یا بیست سال فکر می کنند که از این طریق می توانند مسائل و مشکلات زندگی زناشوییشان را حل کنند و در نتیجه به دنبال این هستند که فرزندی بیاورند که روابط را بهتر کنند،

 

 

 غالب اوقات تنها اتفاقی که در کوتاه مدت می افتد این است که اختلافات پنهان می شود و به صورت خیلی بدتری، در جای دیگر سرباز می زند و بیرون می آید و متأسفانه مسائل و مشکلات تازه ای را موجب می شود . بنابراین به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی داشتن فرزند دوای هیچ دردی نیست .

 دوم-متأسفانه برخی از اوقات حتی وقتی افراد بیمارمیشوند و مشکلاتی پیدا می کنند به آن ها توصیه می شودکه ازدواج کنند و یا صاحب فرزند شوند. در حالیکه وقتی خود افراد نتوانستند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند ، یا روابطشان را بهبود بخشند ، با آمدن موجود دیگر به زندگیشان می توانند کاملا تعادل نسبی برقرار شده را هم ، برهم بزنند. بنابراین هرگز به چنین پیامی توجه نکنید که" بچه بیاورید مسائلتان حل میشود، یا عشق به وجود می آید و محبت تازه ای ایجاد می شود" . هیچ مطالعه و مشاهده ای چنین نظری را تایید نمی کند.

سوم-برخی از اوقات ما به این دلیل فرزند می آوریم که مایل هستیم خودمان را مجبور کنیم که در رابطه ای بمانیم ، چون فکر جدایی به سرمان می زند، و یا احتمالا به افراد دیگری فکر می کنیم و میخواهیم با آوردن فرزند به نوعی خودمان را کنترل کنیم، و نوع دیگرش این است که همسرمان را کنترل کنیم ، احساس می کنیم که او از زندگی راضی نیست و بهانه می گیرد یا حوصله اش سر رفته واحتمالا فکر جدایی دارد، بنابراین فکر می کنیم که با آوردن فرزند اوضاع بهتر می شود ، تا جایی که در برخی از خانواده ها این عقیده وجود دارد که " بچه  میخی است که در چادر کوبیده می شود وآن را از طوفان های  صحرا حفظ میکند. اما واقعیت این است که فرزندان ما مسئول  نگهبانی روابط ما و یا بهتر کردن آن نیستند بلکه این ما هستیم که باید با عشق و محبت و آگاهی این وظیفه را به عهده بگیریم.

 و بالاخره مورد دیگر زمانی است که ما به عنوان زن و شوهر ممکن است نخواهیم صاحب فرزند شویم ، اما پدر و مادر و اطرافیان با این عنوان که  ما آرزوی دیدن نوه هایمان را داریم و یا ما در پایان  زندگی مان تنها امید و دلخوشی مان چنین و چنان است ، ما را تحت فشار می گذارند و متأسفانه با وجودی که ما آماده نیستیم تن به چنین کاری می دهیم و احتمالا بعدا با مسائل و مشکلاتی روبه رو می شویم و می توانیم به فرزندان هم آسیب بسیار وارد کنیم. به همین جهت است که تا شرایط کاملا فراهم نیست و زن و شوهر با تمام وجودشان، آشکار و مشخص اعلام نکرده اند که مایل به داشتن فرزند هستند ، داشتن فرزند و یا فکر آن نه تنها می تواند خدمتی به ما نباشد احتمالا می تواند خیانتی برای فرزندان ما باشد.

سن  مناسب برای فرزند دار شدن برای زن بین بیست تا سی و پنج سالگی است و برای مرد بیست تا پنجاه سال خواهد بود. توصیه این است که جز در شرایط استثنائی (مثل بالا رفتن سن )، زن و شوهر حتما باید یک سال تأمل کنند و بعد از آن به موضوع فرزند به صورت جدی بیندیشند. این که به مجرد ازدواج صاحب فرزندی بشویم اشتباه بزرگی است زیرا زن و شوهر که در گذشته پسر و دختر بودند ، ابتدا باید نوعی زن و مرد بشوند و بعد مسائل و مشکلات خودشان را حل کنند و آمادگی لازم را به جهت داشتن فرزند در خودشان به وجود بیاورند و مطمئن شوند که مسئله ای وجود ندارد که با آمدن فرزند احتمالا افزایش پیدا کند و یا گرفتاری های تازه ای را موجب شود.

در مورد تعداد فرزندان پیشنهاد می شود بیش از 2 فرزند داشته باشند، زیرا تک فرزندی مسائل و مشکلاتی را به وجود می آورد. بهترین فاصله بین فرزندان بین بیست تا سی ماه و در شرایط خاص تا سی و پنج ماهگی است . در صورت امکان بهتر است که فاصله ی بچه ها از سه سال نگذرد. و بالاخره بهتر است که یک نفر و ترجیحا مادر تا دو یا سه سالگی فرزندش کنار آن ها باشد ، در نتیجه مادر باید خود را برای احتمالا 4 تا 6 سال ماندن در خانه و مواظبت دو یا سه فرزندی که مایل است داشته باشد آماده کند.

والدین به ازای هریک ساعتی که در ابتدای زندگی فرزندانشان وقت می گذارند ، صدها بلکه هزاران ساعت به خوشبختی و سلامت فرزندان کمک می کنند و هر یک ساعتی که در ابتدا کم بگذارند متأسفانه در آینده صدها ساعت را برای جبرانش باید مصرف کنند. به همین جهت است که اگر خود را برای مراقبت و مواظبت کامل از فرزندان توسط خودتان با همکاری همسرتان و یک همراه مهربان آماده کنید آینده بهتری برای خانواده خود خواهید ساخت.

 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید