رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

مامان، میترسم

 
مامان، میترسم
برخورد صحیح با ترس های دوران کودکی

در هر سن و سالی که باشیم موضوعاتی وجود دارد که ما را می ترساند. بچه ها هم ترسهای خودشان را دارند. ترس از غریبه ها، تاریکی، سایه های روی دیوار، حشرات و غیره. اینگونه ترس ها اگر غیرطبیعی و شدید نباشند با اندکی توجه و رعایت چند نکته به زودی برطرف خواهند شد و مشکلی ایجاد نمی کنند.

1- ترسهای معمولی کودکان را باید به تدریج و مرحله به مرحله برطرف نمود. کودکی که از آب می ترسد را نباید ناگهان در آب انداخت. همچنین نباید صورت مسئله را پاک کرد. مثلاً نباید چراق اتاق کودکی که از تاریکی واهمه دارد را تا صبح روشن بگذاریم.

2- همزمان با این حرکت تدریجی می توانید از ابزارهای کمکی مثل قصه گویی و بازی هایی که به نوعی با موضوع مورد ترس کودک ارتباط دارد کمک بگیرید.

3- ترس از تاریکی و دیگر ترسهای کودکانه برای والدین زیاد جدی نیست بنابراین بازی کردن نقش پسر شجاع نمی تواند کار خیلی سختی باشد. پس خودتان را در موقعیتی که کودک از آن می ترسد قرار دهید و شجاعانه رفتار کنید.

4- بی تفاوت بودن نسبت به ترسهای کودک خوب نیست اما عکس العمل های شدید و هیجانی والدین در مقابل ترسهای جزئی کودکان هم باعث می شود موضوع برای کودک ترسناک تر از قبل شود.

5- اکسیری مانند همدلی نمی شناسم. مبادا ترسهای فرزندمان را انکار یا تمسخر کنیم. با او درباره تجربه خودتان صحبت کنید و بگویید چگونه ترستان را پشت سر گذاشتید. به یادش بیاورید که از حمام کردن می ترسیده اما الان خودش داوطلب حمام کردن است.


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید