رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

مشکل شب ادراری در کودکان

 
کودکان معمولا در سه تا چهار سالگی قادرند ادرار خود را کنترل کنند.اما باز هم خیس کردن شلوار در شب یک مشکل شایع است به ویژه درکودکان 6 تا 8 ساله. این مسئله در پسرها بیشتر شایع است. شب اداری بیشتر در کودکانی ایجاد می‌شود که ظرفیت مثانه کوچکی دارند.یکی از علل دیگر آن در مورد موارد عاطف است مثل رفتار والدین،فشار روانی،و اغتشاش در خانواده

 

درمان شب ادراری:

15 درصد از کودکانی که شب ادراری دارند به مرور زمان در طی سالها بهبودی پیدا می‌کنند.اما انجام نکات زیر می‌تواند تعداد شب‌های بدون شب ادراری را افزایش دهد.

1:اولین اقدام،آموزش اداب تخلیه ادرار متناسب با شرایط سنی کودک است.والدین باید توجه داشته باشند که کودک را نترسانند.

2:کودک را مطمئن کنید که در سن او این مسئله عادی است و تقصیر او نیست و او این کار را از روی عمد انجام نمی‌دهد.هیچ وقت او را تنبیه و یا سرزنش نکنید.

3:اجازه ندهید کودک دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب مایعات بنوشد.

4:قبل از رفتن به رختخواب حتما به دستشویی برود.

5:در هنگام شب دو یا سه بار او را بیدار کنید که به دستشویی برود.

6:برای خیس نکردن جایش به او جایزه بدهید.

اگر روش های فوق اثر نکرد و کودک در سن 7 یا 8 سالگی هنوز جایش را خیس می‌کند،بعد از سن هفت سالگی بهتر است از زنگ شب ادراری استفاده کنید این زنگ درست زمانی که کودک شروع می‌کند به خیس کردن رختخواب،کودک را از خواب بیدار می‌کند. این کار به کودک  آموزش می‌دهد وقتی که مثانه‌اش پر است سریعا پاسخ دهد و به دستشویی برود. پس از سه ماه استفاده از زنگ معمولا 70 درصد کودکان به این شکل درمان می‌شوند.

تغذیه کودک

برخی از غذاها و افزودنی‌ها و نوشیدنی‌ها از قبیل کالباس،سوسیس،رب ترشی‌ها،ادویه،فلفل سس چای قهوه می‌تواند ایجاد تحریکات عصبی نمایند. همچنین از خوردن کاکائو و پفک جدا خوداری کنند.

صبور باشید این مشکل به تدیج از بین میرود.

رویش طلایی کوچولوها

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید