رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما
رویش طلایی کوچولوها / نمایش جزییات خبر

علی و آرمیتا فرنک

۴ شهریور ۱۳۹۸
علی و آرمیتا فرنک
بسم الله الرحمن الرحیم
21 خرداد 97
خانم فرنک خودتون رو معرفی بفرمایین ؟
من مادر آرمیتا  فرنک هستم.
چطور با موسسه رویش آشنا شدین خانم فرنک؟
من توی گوگل سرچ کردم دنبال موسساتی بودم که آموزش هوش و خلاقیت برای بچه های زیر شش سال داشتن دیگه سایت موسسه رو پیدا کردم و تماس گرفتم و ی سری اطلاعات بهم دادن
چه سالی بود آشناییتون؟
فک کنم حدودا دو سال پیش بود.....
آرمیتا متولد چه سالیه؟
91
علی چی ؟
93
زنده باشن ان شالله. اونموقعی که حالا اومدین با رویش آشنا شدین ابتدا چی توجهتون رو جلب کرد راجب رویش؟
همین که پرورش نیمکره راست مغز بودش خیلی جالب بود قبل از اون چیزی در رابطه با این موضوع  من نشنیده بودم بعد تقریبا هیچ جاهم توی ایران کسی نبود که یعنی موسسه ای که کارمیکردن رو هوش و خلاقیت کار میکردن  ولی سبکشون با سبک رویش فرق میکرد خیلی جالب بود برام خیلی جذب شدم کلاسای خانم دکتر حسینی اومدم خیلی مطالبشون خوب بود.
همایش ها؟
خیلی ، خیلی خوب بود بعد خودمم چون دانشجوی دکترا هستم دیگه source  هارو از خانم دکترگرفتم و خودم رفتم منابعش رو پیدا کردم خوندم اطلاعات توی این زمینه کتاب زیاد خوندم مقاله زیاد خوندم دیدم که یک چیز علمی و خیلی خوبیه.
با همایش ها شروع کردین کارتون رو؟ کارتون رو؟
 بله بله
چیشد که تصمیم گرفتین که حالا آرمیتا وبعد علی رو بیارین خانه کودک؟
خوب همون همایش هایی که اومدم کاملا آشنا شدم با کارهایی که توی کلاس میشه دیگه تصمیم گرفتم که بیام.
اونموقع بالاخره بدو ورودتون ی انتظاراتی قائدتا داشتین از رویش حالا بگین که اون انتظارات چی بود ؟ وبعد بگین حالا بعداز این مدت که علی و آرمیتا به اینجا اومدن به اون رسیدین تغییری توی بچها دیدین یا نه ؟
خب کلاسای خانم دکترحسینی که واقعا صد در صد انتظارات منو برآورده کرد یعنی خیلی خوب بود بعد مشاوره هایی هم که داشتن خانم شیرزاد و خانم احمدزاده خیلی خوب بودن اونم صد در صد بود. خانم احمدی هم من چندجلسه باهاشون صحبت کردم خیلی اطلاعات خوبی به من دادن خیلی بچهارو خوب شناختن و خیلی راهنمایی های خوبی داشتن اونم بازم رضایت صد درصد داشتم منتها کلاسی که بچها اومدن باز آرمیتا  و معلمش خیلی خوب بود یعنی من خیلی از کلاس آرمیتا نتیجه گرفتم و آرمیتا هم خیلی بهره برد متاستفانه کلاس علی به اون خوبی کلاس آرمتیا نبود مثلا از کلاس علی من40 درصد 50 درصد رضایت دارم
یعنی بحث مربیشون رو میفرمایین؟
مربیشون خیلی خوب بود منتها نمیدونم مثلا  گروه سنی علی خوب نبود.
 یعنی سختش بود توی اون چهارچوب بگنجه؟
آره برای علی خیلی مثلا من جهشی توی علی ندیدم همون روال خودشو طی کرد ولی آرمیتا خیلی جهش خوبی داشت .
خانم احمدی ی توضیحاتی که به من دادن راجب علی و آرمیتا البته راجب همه ی بچها میدن قبل از مصاحبه هاشون گفتن که آرمتیا خیلی قویه الان یعنی تفاوتشون میگن با بچها واقعا فاحش.میخوام بدونم که بنظرتون حالا نمیدونم بحث تمرین های شناختی که اینجا انجام شد باهاش اثر گذار بوده براش یا بنظرتون.....؟
من با آرمیتا و علی حدود یک سال ونیم قبل از اینکه اینجا بیان کلاس خودم تو خونه کار میکردم .
با محصولات رویش یا...؟
بله با محصولات رویش کار میکردم خداروشکر خیلی هم روشون تاثیر گذاشته بود یعنی اینا مثلا  از شناختی ها عالی بودن وقتی هم که کلاس شروع شد معلم هاشون میگفتن ، میگفتن اصلا با بچهای دیگه فرق میکنن اینقدر تاثیرگذار بود حالا آموزش هایی که قبل از اینکه بیان سرکلاس دیده بودن ولی بحثی که هست مثلا اون آموزش ها تو خونه بود حالت انفرادی و خصوصی بود ولی اینجا اومدن تو جمع بچها و خیلی تو تعامل با بچها رشد کردن به خصوص آرمیتا یعنی آرمیتارو اگر من همون روالو میخواستم تو خونه باهاش ادامه بدم اینقدر پیشرفت نمیکرد اینجا اومد و بخاطر آموزش هایی که اینجا دید و معلمش که خیلی خوب  بود خیلی جهش زیادی کرد و خیلی خوب شد خداروشکر واقعا من نمیدونم از این موسسه از خانم دکترحسینی از خانم احمدی چجوری باید تشکر کنم  چون خیلی تاثیر خوبی تو زندگی آرمیتا و علی گذاشتن. علی هم خوب بود ولی میگم به نسبت آرمیتا قویتر بود.
حالا از نظر بحث های رفتاری میخوام بدونم نظرتون چیه؟ آیا تغییری تو روابط اجتماعیشون  یا مثلا اخلاق خاصی داشتن که حالا اگر خوب بود اون بهتر بشه یا تسویط بشه تو وجودش؟ یا اگه بد بود مثلا کمرنگ بشه تک بشه؟ چیزی بود؟
خب آرمیتا چون که قبلا کلاس خاصی نرفته بود حالا مثلا مقطعی رفته بود ولی به این صورت که مثلا ی مدت طولانی بیاد نرفته بود بخاطر همین هنوز از مادر جدا نشده بود هنوز وارد اجتماع نشده بود اولش که ما اومدیم اینجا آرمیتا خیلی اضطراب داشت و وابستگی شدید هم به مادر داشت و باز به پدرش هم همینطور که خانم احمدی میگفتن  به پدرش بیشتر وابسته است  تا به مادر. بعد اصلا طوری بود که توی کلاس نمیرفت ی چند جلسه اول مثلا در کلاسو باز گذاشتن صندلی پدرشو دم در کلاس گذاشتن حالا با مشاوره خانم شیرزاد و مثلا کارایی که به معلمش میگفت انجام دادن خیلی زود جذب شد خیلی زود رفت و اصلا از نظر روابط اجتماعی و دوست یابی و مهارت های اجتماعیش خیلی سرعت یعنی خیلی خوب شد خیلی، رشد زیادی کرد و همین این باعث شد که رو شناختی هاش هم تاثیر گذاشت یعنی هم مهارت های فردی و هوشش و اینا پیشرفت کرد هم مهارت های اجتماعیش پیشرفت کرد اصلا انگار ی آدم دیگه ایی شد واقعا یعنی ی آدم دیگه ایی شد خیلی هم خوب شد خیلی. بعد علی هم به نسبت ......
به نظرتون مناسب بود روند جداسازی حالا بچها از ......؟
بله همون پرسه که رویش طی کرد یعنی اولا که روانشناسی خیلی خوبی دارن که مشاوره میدن بعد مدام با معلمشون در ارتباطن بهش راهکار میدن که چیکار کنن و بعد با پدرو مادرهم مشاوره میدن که پدرو مادر باید چه راه کارهایی داشته باشن همه ی اینها تاثیر گذاشت که آرمیتا اینجوری شد.
در مورد علی هم این وجود داشت این وابستگی ؟
بود آره علی هم بود بله علی هم بود ولی خب میگم علی هم تمام این مراحل هارو طی کرد ولی خب به نسبت آرمیتا کمتر شاید به نسبت خود علی خوب بود آره خیلی خوب بود.
حالا بحث ارتباطیشون با مربی هاشون چطوریه؟ هم علی هم آرمیتا؟ به نظرتون مربی تونست جذبشون کنه بچهارو؟
بله بله کلاس علی که محدثه جون بودن خیلی معلم خوبی بود علی خیلی ارتباط خوبی با معلمش گرفت بعدکلاس آرمیتا هم که خانم فاطمه پورجم بود که واقعا عالی بود عالی یعنی واقعا صد در صد هم من خیلی دوست داشتم هم آرمیتا و هم اصلا کلا کارشونم خیلی خوب بود.
خداروشکر خوشحالم که راضی اید. توی کارگاه هایی که خانم احمد زاده یا خانم شیرزاد بودن شرکت کردین؟
خیلی دوست داشتم شرکت کنم منتها میگم من خب چون خودم دانشجوام بعد دوتاهم بچه داشتم و اینها هردفعه که این کارگاه ها تشکیل میشد برنامه ریزی میکردم که بیام ولی متاستفانه نشد دیگه. ولی کتابای موسسه رو مطالعه کردم دیگه در جریان بودم که تو این کارگاه ها چی میگن و اینها کامل نه ولی تا ی حدودی میدونستم.
 راجب حالا چه آموزشگاه کادرشون، مربی ها و عملکرد آموزشگاه و موسسه ؟ حالا اونجاهم به همین صورت برخوردها حالا کادر یا هرچیزی که مایلید صحبت بکنین هم نقاط ضعف رو بگین که ان شالله من بتونم منتقل بکنم بعد اگر نقطه قوتی به نظرتون میرسه که من نپرسیدم و لازم میدونید بگید بفرمایید؟
نقاط قوت که من فکرمیکنم همین محتوای آموزشیشونه سبک آموزشی و محتوای آموزشیشون که واقعا عالیه یعنی آدم قبل از اینکه این اطلاعات رو نداره بعد که از طریق موسسه آشنا میشه با این اطلاعات واقعا خیلی خوبه برای بچها.
از نظرنقاط ضعف هم یکمی ضعف نمیدونم مثلا بشه گفت  ضعف مدیریتیه ضعف سیستمیه یکمی نامنظمن یعنی توی اداره ی کلاس ها و اینها البته هیچ جا ایده آل صد در صد نمیشه پیدا کرد که همه چیز همه جا خوب باشه  بالاخره همه جا نقطه ضعف هست ماهم توقع بهشت که نباید داشته باشیم ولی خوب میگم بخوام مثلا بعنوان پیشنهاد واینها اگر که ی ذره نظمشون رو بیشترکنن مثلا مدیریت قویتری داشته باشه توی اداره کلاس ها توی سامان دهی کلاس ها بچها دیگه بهتر از قبل میشن.
نکته دیگه ایی نیست ؟
مرسی ممنونم
خیلی ممنونم .
زنده باشین
متشکرم ازتون.

تعداد بازدید : ۱,۴۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید