رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

زبانی که هنگام صحبت با نوزاد به کار گرفته می شود

 
زبانی که هنگام صحبت با نوزاد به کار گرفته می شود
زمانی که با نوزاد خود صحبت می کنید از زبانی استفاده کنید که در آن لغات با تن زیر تلفظ می شوند. به نظر می رسد افراد به طور طبیعی هنگام صحبت با بچه های بسیار کوچک از این زبان استفاده می کنند. کودکان در این سن فقط می توانند صداهای زیر را بشنوند و بنابراین اگر بخواهید با او ارتباط برقرار کنید این نوع صدا موثر واقع خواهد شد.

صحبت با نوزاد

زمانی که با نوزاد خود صحبت می کنید از زبانی استفاده کنید که در آن لغات با تن زیر تلفظ می شوند.

به نظر می رسد افراد به طور طبیعی هنگام صحبت با بچه های بسیار کوچک از این زبان استفاده می کنند. کودکان در این سن فقط می توانند صداهای زیر را بشنوند و بنابراین اگر بخواهید با او ارتباط برقرار کنید این نوع صدا موثر واقع خواهد شد.

از طریق خواندن آوازهایی که به اعضای بدن مربوط است می توانید به این هدف دست یابید.

لمس هر عضو بدن را با ذکر نام آن همزمان سازید. اگر هیچ آوازی درباره اعضای بدن بلد نیستید، از آوازهای ساده دیگر استفاده کنید یا حتی آواز مورد علاقه خود را بخوانید.

حتی صحبت کردن یا کتاب خواندن به حالت آهنگین نیز هنگام استراحت برای او لذتبخش و آرامش بخش است. به یاد داشته باشید نوزاد در زمان بارداری به شنیدن صدای پدر و مادرش عادت کرده و این نکته ی قابل توجهی است. آوازتان را با صدایی آهسته و آرامش بخش بخوانید.
کودکان بعد از 6 ماهگی شروع به تولید صدا کرده و حتی به صدای خود نیز گوش می کنند.

از اینجاست که برقراری ارتباط شروع می شود. بسیار خوب است که در این مرحله زمانی را با کودک خود سپری کنید. او را روی پاهایتان بنشانید تا حالت نوازشگرانه و محبت آمیزی ایجاد شود. می توانید او را روی پاهایتان بخوابانید زیرا او هنوز خیلی بزرگ نشده و هنگامیکه روی صندلی نشسته اید یا پاهایتان را روی زمین دراز کرده اید روی پاهایتان جای می گیرد. به چشمانش نگاه کنید و درباره چیزهایی که در آن روز در اطراف او رخ می دهد با او صحبت کنید. در صورت تمایل برای او راجع به دنیای اطرافش توضیح دهید.

اگر آنها با ایجاد صدا به شما پاسخ دادند می توانید آن صداها را تقلید کنید زیرا کودک از شنیدن تقلید صدای خود سرگرم می شود. زمانیکه این کار را انجام می دهید یادتان باشد مانند مکالمه بزرگسالان در فواصل ایجاد صدا سکوت کنید. این کار به آنها می آموزد که هنگام برقراری ارتباط به نوبت صحبت کنند.

حتی اگر کودک به شما پاسخ نمی دهد صحبت کردن با آنها اهمیت زیادی دارد زیرا آنها به شما گوش می دهند و می آموزند.

صحبت کردن با آنها درباره اتفاقات اطرافشان در این مرحله برای یادگیری در مراحل بعد اهمیت زیادی دارد. از آنجا که آنها ساکت و بی توجه به نظر می رسند صحبت نکردن با آنها بسیار ساده است اما هر چقدر شما با کودک بیشتر صحبت کنید او نیز بیشتر با صداها آشنا شده و به صدای شما پاسخ خواهد داد.

 

 رویش طلایی کوچولوها                               
*****کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است*****

لوگو تلگرام مقالات گیف

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید