آیکن گفتگو با ما

درباره آموزشگاه

   به عنوان یک پدر و مادر همواره خواهان موفقیت کودکانمان در مدرسه و در زندگی شان هستیم. اما مشکل اینجاست که دقیقا نمی دانیم چه طور می توانیم این کار را انجام دهیم، چرا که اطلاعات بعضا متناقضی را در این زمینه دریافت نموده ایم.

 می دانیم که در سن 6 سالگی، 70 درصد مغز و در حدود 10 سالگی، 90 درصد مغز رشد میکند. انجام تغییرات در مغز پس از این دوره بسیار دشوار خواهد شد و برای هرگونه تصحیح، تلاش طاقت فرسایی لازم است.

کودک از توانایی ابداع و اراده برای کمک به جهان برخوردار است. این وظیفه والدین است که فرزندانی سرزنده و با استعداد پرورش داده و به او بیاموزند که این کار، دست یافتنی است.

·       آموزش، یک کار عمدی و جدی است و مانند هرکار جدی دیگری نیاز به طراحی و پیش اندیشی دارد.

 در حالی که یادگیری موضوع مشخص و واحدی نیست و تقریبا همه فعالیت هایی که ما در طول زندگی انجام می دهیم از تجارب یادگیریمان سرچشمه می گیرد.

 اما آموزش، فعالیتی است که هدف آن کمک به یادگیری کودکان است.

 ·       طراحی برنامه آموزشی توسط والدین می تواند با چالش های متعددی روبرو شود.

 در حالی که متخصصان رویش طلایی حاصل سال ها مطالعه و تجربه خویش را در قالب "طرح رویش" آماده و تقدیم علاقه مندان نموده اند.

بارون و دامون

 

 

 

آنچه در رویش طلایی مورد تاکید هست پرورش مهارت های پایه به جای تخصص پروری است. 

توضیح بیشتر آنکه به اعتقاد اندیشمندان رویش، پرورش مهارت های کودک در سطح تخصصی در سنین زیر 6 سال اولویت چندانی بر پرورش مهارت های پایه ندارد. در حالی که ضروری است مهارت های پایه در سنین زیر شش سال در تمام کودکان پرورش یابد، رشد بیشتر کودک در زمینه های تخصصی در دوران مدرسه و متناسب با علاقه خود، نیاز جامعه و همچنین چارچوب های فرهنگی خانواده می تواند انجام پذیرد.

هر آموزشی به منظور تقویت مهارت های یک انسان در یکی از دو سطح پایه و تخصصی توسط سیستم آموزشی مربوطه تدوین می گردد. هر انسان دارای شش مهارت می باشد که عبارت اند از:

* مهارت های شناختی

* مهارت های جسمی-حرکتی

* مهارت های عاطفی

*مهارت های اجتماعی

* مهارت های تخیل

* مهارت های تکلم

همان طور که عنوان گردید هر کدام از این مهارت ها دارای دو سطح پایه و تخصصی می باشند.

برای مثال در مهارتی مانند مهارت جسمی-حرکتی تقویت آیتم هایی نظیر عضلات ظریف انگشتی یا هماهنگی چشم و دست جزء مهارت های پایه می باشند؛ در حالی که آموزش شنا و یا ژیمناستیک جزء سطح تخصصی مهارت جسمی-حرکتی محسوب می شود.

از این قبیل است تقویت مهارت های شناختی؛ که در آن تقویت حافظه، افزایش سرعت عملکرد مغز یا شیوه های اندیشیدن در سطح پایه این مهارت قرار می گیرند و افزایش دانش و سطح آگاهی یک انسان نسبت به مقوله های مختلف علمی مانند علوم، فیزیک و ریاضی از سطح تخصصی مهارت شناختی محسوب می شوند.

 

 

      برای آشنایی بیشتر شما از نحوه ی کار آموزشگاه رویش، مطالعه موارد زیر را توصیه می نماییم:

      ویژگی کلاس های رویش:

         1. حضور حداقل سه نفر و حداکثر شش نفر کودک در هر کلاس

         2. حضور مادر در کنار کودک زیر 4 سال خود

         3.حضور سوپروایزر رفتاری در تمام کلاس ها

         4.حضور ارزیاب آموزشی در تمام کلاس ها

         5. حضور مشاور و درمانگر در مرکز به منظور مشاهده مستقیم رفتارهای کودک

         6. تجهیز کلاس ها به ویدئو پروژکتور، کامپیوتر، تخته نانو

      ویژگی مربیان رویش:

  1. مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد رشته های روانشناسی و یا علوم تربیتی از دانشگاه های معتبر

  2. گذران 150 ساعت دوره تئوری و عملی رویش

 ویژگی والدین رویش:

 همراه و هماهنگ با مجموعه به منظور رشد کودک(پذیرا بودن توصیه های مشاورین)

        ویژگی متمایزطرح رویش:

ü    توجه به تمام ابعاد رشدی کودک تحت برنامه ای با ویژگی های ذیل:

q   برنامه ریزی ماتریسی، یکپارچه و منسجم

q   برنامه سیستماتیک و هدفمند

ü    توجه به روح یادگیری به جای انباشتن ذهن از دانش غیرکاربردی که عبارت است از:

q   یادگرفتنِ یادگیری

q   ایجاد میل و رغبت به یادگیری

                    q   کاربستن مهارت ها و دانسته ها

 

جهت ثبت نام در آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

ویا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 :telephone_receiver:26703835، 021-26703685 

 

ماتریس طرح رویش

ماتریس3

ابعاد طرح رویش

بعد اول:

مفاهیم آموزش

بعددوم:

ابزار آموزش

بعد سوم:

اهداف آموزش

قالب پیشنهادی طرح رویش برای ایجاد ارتباط بین 3 بعد

رویکرد آموزش

شناخت انسان

نمایش و تئاتر

1.مهارت ارتباط با خود

(احساس-روح-فکر-بدن)

احساس: مهارت های عاطفی

روح: ارتباط با معنویات، خدا و معصومین

فکر: مهارت های پایه شناختی(ریاضی، تفکر انتقادی، نیمکره راست)، مهارت های تکلم و زبان آموزی

بدن: مهارت های جسمی-حرکتی

پروژه خانواده

اعتقاد به انسان به عنوان موجودی الهی

شناخت حیوان

نقاشی

پروژه ایرانگردی

شناخت گیاهان

کار دستی و کلاژ

پروژه رستوران

اعتقاد به رویکرد یکپارچه نگر، سیستماتیک و ماتریسی در حوزه برنامه ریزی آموزشی

شناخت زمین

بازی

پروژه بیمارستان

شناخت فضا

اردو، بازدید علمی و جستجو

2.مهارت ارتباط با دیگران

(خانواده-دوستان-جامعه): مهارت های اجتماعی

پروژه ایستگاه فضایی

آزمایش

اعتقاد به رویکرد یکپارچه با گرایش به رویکرد تحلیل در رفتاری با کودک

قصه گویی، قصه خوانی و کتابخوانی

شعر و سرودخوانی

3.مهارت ارتباط با محیط زیست

گفتگو و بارش فکری

کارگروهی و جشن ها

4.مهارت ارتباط با هدف زندگی

سواد خواندن(آوا و الفبا (+4 سال))

ابزارهای ارتباطی مانند مدیا، روزنامه دیواری و موسیقی