رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

راهنمای استفاده از خواننده کوچولو

 این مجموعه مناسب برای نوزادان تا سنین بالاتر میباشد. کودکان دبستانی نیز جهت ارتقا سطح دانش و همچنین تقویت املا میتوانند از این مجموعه شگفت انگیز استفاده کنند. 
این مجموعه در دو قسمت آموزش کلمه و جمله تدوین شده است. بخش کلمه که در خواننده(1) آمده است شامل سه مجموعه به نامهای "تصویر"، "تصویر-کلمه" و "کلمه" و شامل 5500 کلمه و تصویر می‏باشد. 
بخش جملات که در خواننده(2) آمده است دو مجموعه به نام‏های "جملات با تصویر" و "جملات بدون تصویر" موجود می‏باشد و حاوی بیش از 2500 جمله است. هر کدام از این بخشها در سه سرعت معمولی، دوبرابر، چهاربرابر می‏باشد. 
برای کودکان زیر دو سال بخش "تصویر" از خواننده(1) و بخش "جملات با تصویر" از خواننده (2) توصیه می‏شود. برای کودکان دبستانی بخشهای "تصویر و کلمه" و "کلمه" از خواننده (1) و "جملات بدون تصویر" از خواننده (2) توصیه می‏شود. برای کودکان دو تا شش سال همه بخشها به ترتیبی که توضیح آن در ذیل آمده است قابل استفاده می‏باشد. لازم به ذکر است که در تمام این مراحل بخش‏های با سرعت بالاتر را در همان روز و بلافاصله پس از پخش سرعت معمولی برای او به نمایش بگذارید. سرعتهای یک برابر و دو برابر با صدای بلند و باقی سرعتها با صدای آرامتر میتوانند اجرا شوند. 

 روش استفاده از مجموعه ی خواننده کوچولو(1) و (2) 

مجموعه خواننده (1) و خواننده (2) باید همزمان استفاده شوند ، به این صورت که برای مثال روز شنبه –روز اول- از دی وی دی تصویر از خواننده (1) را برای کودک نمایش میدهیم و چنانچه کودک حوصله داشت روز اول از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) را هم در همان روز نمایش میدهیم. 
در غیر اینصورت میتوان نمایش کلمه‏ها و جمله ها را یک روز درمیان انجام داد.
نکته قابل تامل این است که شما میتوانید هر روز را یک الی سه مرتبه تکرار نمایید و نحوه تکرار مطابق با یکی از الگوهای زیر میباشد:

الگوی1:

یک بار تکرار از هر درس 
پیشنهاد اول: هفتهای یک درس (مخصوص مادران پر مشغله)
هفته اول:
سه شنبه: درس 1 از دی وی دی "تصویر " از "خواننده(1)
چهارشنبه : درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
هفته دوم 
سه شنبه : درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
چهارشنبه : درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
و ....
پیشنهاد دوم: روزی یک درس (برای مادران خانه دار با وقت آزاد بیشتر)
شنبه: درس1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
یکشنبه: درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
دوشنبه: درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
سه شنبه: درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده(2)
چهارشنبه: درس 3 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
پنجشنبه: درس3 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
و ....
نکته : در صورتی که مشاهده کردید کودکتان به این برنامه  ها علاقه مندد است میتوانید روزی 2 درس به او ارائه دهید.

الگوی 2 :

دو مرتبه تکرار از هر درس 
پیشنهاد اول : هفته ای یک درس
هفته اول 
شنبه: درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
یکشنبه: درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (1)
سه شنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
هفته دوم
شنبه : درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
یکشنبه: درس2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
سه شنبه: تکرار درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) 
چهارشنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)  و ....
پیشنهاد دوم : هفته ای دو درس 
هفته اول 
شنبه : درس1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
یکشنبه : درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
دوشنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
سه شنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر " از خواننده (2)
چهارشنبه : درس 2 از دی وی دی "تصویر " از خواننده(1)
پنجشنبه: درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
ادامه در هفته دوم
شنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "تصوییر" از خواننده(1)
یکشنبه: تکرار درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر " از خواننده (2)
دوشنبه : درس 3 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
چهارشنبه : تکرار درس 3 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) 
پنجشنبه: تکرار درس 3 از دی وی دی "جملات با تصویر " از خواننده (2)
و ....
الگوی 3: سه مرتبه تکرار از هر درس 
شنبه : درس 1 از دیوی دی "تصویر" از خواننده (1) 
یکشنبه: درس1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
دووشنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) 
سه شنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
چهارشنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) 
پنجشنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
شنبه : درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1)
یکشنبه: درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده 02)
دوشنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده(1)
سه شنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
چهارشنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) 
پنجشنبه: تکرار درش 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
 
پس از اتمام هر دی وی دی از هر کدام از مجموعه های خواننده (1) و (2) میتوان محتوای مربوط به آن دی وی دی را از کودک پرسید. برای مثال پس از اتمام دی وی دی " تصویر-کلمه" میتوانیم چند کارت تصویر و چند کارت کلمه مربوط به تصویر را جلوی کودک بگذاریم و از او بخواهیم کلمه ی مربوط به تصویری را که به او اشاره میکنیم به ما نشان دهد . 

نکات مورد توجه

نکته 1:
همانطور که عنوان شد در صورت حوصله کودک میتوان در یک روز هم از خواننده (1) و هم از خواننده (2) استفاده نمود.
برای مثال: ( در صورت 3 مرتبه تکرار – هفته ای 2 درس)
شنبه : درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) – درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
یکشنبه : تکرار درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) – تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
دوشنبه: تکرار درس 1 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) – تکرار درس 1 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
سه شنبه : درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده (1) – درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2) 
چهارسنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی " تصویر" از خواننده (1) ---درس2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
پنجشنبه : تکرار درس 2 از دی وی دی "تصویر" از خواننده 2پ(1)—تکرار درس 2 از دی وی دی "جملات با تصویر" از خواننده (2)
به همین ترتیب میتوان از بقیه الگوها استفاده نمود
نکته 2 :
در مورد (1) تا قبل از اتمام "تصویر" به سراغ بخش "تصویر-کلمه" نمیرویم و تا قبل از پایان یافتن دی وی دی "تصویر- کلمه" به سراغ " کلمه" نمیرویم. از آنسو در مورد خواننده (2) سراغ دی وی دی های "جملات بدون تصویر" نخواهیم رفت.
نکته 3:
توجه به این نکته ضروری است که لازم نیست روزهای خواننده(1) و (2) به طور همزمان پیش بروند.
به عنوان نمونه میتوان روز 5 از "تصویر- کلمه" از مجموعه ی خواننده(1) را به کودک نمایش داد در حالیکه از مجموعه خواننده (2) در حال نمایش روز 49 از "جملات با تصویر" باشید. 
نکته4:
در صورت اشتیاق کودک به دیدن فلش کارتهای بیشتر از این مجموعه میتوان چند روز پشت سر هم نشان داد و آن چند روز را یک درس به حساب آورد.


 

 

آدرس : تهران  

تلفن  مؤسسه:22777151-021 تلفن خانه کودک:09127595946

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش طلایی کوچولوها می باشد.