آیکن گفتگو با ما

پرسش های متداول

فهرست گروه بندی ها

پرسش های متداول

برنامه ی کاری فلش کارت های ریاضی چگونه است؟

هر دوره آموزش فلش کارت های ریاضی شامل 4 روزه 63 روز(که برنامه آن در جزوه 63 روزه آمده) می باشد که بین هر دوره یک ماه استراحت وجود دارد که طی این یک ماه باید سؤالات کدامیک را از فرزندتان بپرسید پس از اتمام 4 روزه کامل در صورتی که فرزند شما بالای 3 سال باشد می توانید از تمارینی که انتهای برنامه 63 روزه تعیین شده استفاده کنید.

فرزند من تمایلی به دیدن فلش کارت ها ندارد، و بی حوصله است،راه حل چیست؟

مشکلی  نیست ،مادر گرامی لطفاًبه فلش زدن کارت ها یا نشان دادن  ادامه دهید ،زیرا روی نیم کره ی راست در حالت نیمه متمرکز و یا نیمه هوشیار مغز نیز اثر بخش است،ولی بهتر است تا جایی که می توانید توجه کودک را به سمت بازی جلب نمایید.

آیا این برنامه ذهن کودک ما را دچار آشفتگی و پریشانی می کند؟

این روش روشی امتحان شده و اثبات شده است که در طول سالهای بیشمار در ژاپن توسعه یافته است. والدین بیشماری با مشاهده نتایج این روش در زندگی فرزندان خودشان به تحسین آن پرداخته اند.

آیا این برنامه برای کودکان با مغزهای صدمه دیده، عقب ماندگی ذهنی و سندرم داون سودمند است؟

برخی معیارهای اندازه گیری ناتوانی بر اساس مدلهای فعلی بر کار نیمکره چپ استوار است. اما برخی از این کودکان نیمکره های راست خوبی دارند. ما نتایج جالبی را هنگام کار با این گروه نیز مشاهده کرده ایم.

آیا بزرگسالان نیز می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

زمانیکه والدین همین تکنیکها را در زندگی خود انجام دهند سو سو زدنهای خفیف الهامات را برای راهنمایی خود در کار و زندگی روزمره شان مشاهده می کنند. آنها در هر زمان و مکانی مستقلا تصمیمات آنی و صحیح اتخاذ می کنند.

آیا کودکان بزرگتر هم می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

اگرچه ما فهمیده ایم که بهترین دوره برای کار با کودکان زمانی است که آنها کمتر از 6 سال دارند، ما برخی از نتایج نسبتا چشمگیری را درباره بچه های بزرگتر نیز مشاهده کرده ایم.

آیا برنامه شما به این معنی است که لازم نیست والدین فرزندشان را به کلاسهای فوق برنامه از جمله کلاس مکالمه، نمایشنامه نویسی، پیانو یا کلاس زبان بفرستند؟

طبق نظر اساتید در این روش تمرکز هر پدر و مادری باید بر پرورش مغز باشد که این کار خود مرحله مهمی از زندگی یک کودک است. زمانیکه مغز به درستی تحریک شود استعداد و قدرت درونی کودک کشف شده و پس از آن والدین می توانند با توجه به ظرفیتها و علایق فرزندشان کلاسهای اضافی را انتخاب کنند. این کودکان همانند بچه های ژاپنی کارشان را به دلیل توانایی شان در استفاده بهتر از تمام مغزشان به آسانی انجام خواهند داد.

والدین پس از آموزش باید چه کاری انجام دهند؟

لازم است والدین تمام فعالیتهایی که مربوط به کلاس های نابغه کوچولو است را هر روز در خانه با کودک خود انجام دهند.آموزش مغز فرآیندی ادامه دار است که نیازمند توجه مداوم از سوی والدین در منزل می باشد. 30 دقیقه در روز برای والدینی که مشغله زیادی دارند زمانی کافی محسوب می شود.

فرزند من هنوز خیلی کوچک است. او چگونه می تواند از این آموزشها بهره مند شود؟

یک نوزاد از توانایی های یادگیری غیرقابل باوری برخوردار است. حتی اگر کودکی قادر به بروز توانایی های یادگیری خویش نباشد سلولهای مغز او به سرعت در حال مرتبط شدن با هم برای استفاده از مغز در آینده می باشند. کودک باید از انگیزش مغزی صحیحی برخوردار باشد تا توانایی های انسانی مادرزادی همچون حافظه تصویری، دانگ مطلق در موسیقی، چندزبانه بودن در مهارتهای زبانی و ایجاد توانایی های محاسباتی در او پرورش یابد.

مهمترین دوره در آموزش مغز چه دوره ای است؟

ما آموزش کامل مغز را با پرورش نیمکره راست مغز و ارتباط آن با نیمکره چپ انجام می دهیم تا امکان کار هماهنگ دو طرف مغز به طور متعادل فراهم شود.
نیمکره راست مغز در تاثیرگذاری برنحوه عملکرد نیمکره چپ اهمیت زیادی دارد. مثلا نیمکره راست مغز کودک را قادر می سازد که یادگیری نیمه خود آگاه داشته و مغز بتواند به طور خودکار حجم عظیمی از اطلاعات را با سرعت زیاد پردازش کند. با این وجود نیمکره چپ مغز تنها می تواند حجم کمی از اطلاعات را با سرعتی کمتر پردازش نماید.
سنین صفر تا 3 سالگی دوره ای که در آن به کارگیری نیمکره راست مغز به حداکثر می رسد. از سن 4تا6 سالگی کودک شروع به استفاده از نیمکره چپ مغز خود خواهد کرد. بنابراین مهمترین دوره آموزش مغز از صفر تا 3 سالگی خواهد بود. اگر کودک بزرگتر شود پروفسور روشهایی را برای تعدیل جوانب منفی آموزش خواهد داد.
اگر مغز به درستی پرورش یابد، کودک بینشی مناسب درباره یادگیری خواهد داشت و در طول عمر خود با آسودگی خیال قادر به مواجهه باهرگونه چالشی خواهد بود. بعدها در طول زندگی تغییر ظرفیت یادگیری دشوارتر خواهد بود.

روش رویش چه نوع روشی است؟

 روش رویش نگاهی یکپارچه به تمام مدلهای یادگیری، اعم از یادگیری بر اساس رویکردرفتارگرایانه، یادگیری بر اساس رویکرد شناختی و یادگیری با رویکرد عصب روان فیزیولوژیکی است. در حال حاضر تمرکز رویش به آموزش کودکان زیر 6 سال است و از اقدامات در دست پژوهش رویش: یکپارچه نمودن آموزش ها در طول دوران تحصیلی فرد می باشد.    هسته پژوهش رویش از سال 1387 در حوزه یکپارچه سازی حوزه های مختلف یادگیری با کمکبیش از 40 تن از اساتید متبحر در حوزه ی های مرتبط با امر یادگیری در داخل و خارج از کشور به پژوهش مشغول استو ازدستاوردهایاین پژوهش، پرورش کودکانی متعادل است که هدف از آموزش این کودکان افزایشدانشو یاتخصص شان نمی باشد