رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

چه زمانی والدین می توانند تصمیم بگیرند که صاحب فرزند شوند(قسمت دوم)

 
چه زمانی والدین می توانند تصمیم بگیرند که صاحب فرزند شوند(قسمت دوم)
در خصوص بیماری افسردگی یا اضطراب مخصوصا نوع شدید آن یا وحشت که به صورت حمله اضطراب و یا حمله هراس و وحشت اتفاق می افتد به دو دلیل باید کاملا آن را در نظر داشت . یکی شرایط و مشکلات حاملگی و تولد که این بیماری ها را تشدید می کند و یا حتی اگر نیست برخی از اوقات به وجود می آورد. دوم خطر حمله اضطراب و یا وحشت و احتمالا افسردگی است که تأثیر بد و منفی بر روی رویان یا جنین خواهد گذاشت . به همین جهت است که در این زمینه باید معالجه ی لازم صورت گرفته باشد ، تعادل نسبی قابل قبولی صورت گرفته باشد تا مادر بتواند صاحب فرزندی شود.

مادر باید شش ماه قبل از تصمیم گرفتن برای داشتن فرزند قرص حاملگی را متوقف کند چون نزدیک به بارداری اگر هم چنان از قرص حاملگی استفاده می کند می تواند مسائل و مشکلاتی را به وجود بیاورد. و احتمالن در همین چارچوب است که پدر از رفتن به مراکزی که گرمای بیش از حد به بدن او می دهد مانند جاکوزی خودداری کند زیرا می تواند مراحل پایانی تشکیل اسپرم را با خطراتی مواجه کند و نوع ناقص و گرفتار اسپرم را برای داشتن فرزند مورد استفاده قرار بدهد. پدر و مادر باید هر دو به وزن مناسب خودشان برسند . در خصوص مادر می دانیم که در دوران بارداری نمی تواند خودش را چاق یا لاغرکند ، اما در مورد پدر مطالعات نشان می دهد که وزن بیش از حد ،‌یا نداشتن وزن و لاغری بیش از حد حتی در تولید اسپرم و در تولید مثل و درباروری نقش بسیار مهمی را دارد ، بنابراین وزن متعادل برای هر دوی آن ها ضرورت دارد. مادر باید همه ی واکسن ها را زده باشد و حتی پدر. زیرا  اگر پدر دچار بیماری بشود احتمالا می تواند او به فرزندش بیماری را منتقل کند ، زیرا در خانه هست و یا مادر را گرفتار کند و به همه آسیب بزند.

توصیه می شود که مادر کار دندان پزشکی خودش را در دوران شش ماهه ی قبل از آمادگی برای حاملگی به آخر برساند که خاطرش آسوده باشد که هم از نظر رفتن پهلوی دندان پزشک و هم به جهت داروهای بی حسی موضعی که ممکن است که ضرورت استفاده از آن مطرح شود و هم به دلیل برخی از اوقات کارهای دندان پزشکی که با جیوه در ارتباط هست که می تواند مسئله آفرین باشد کار لازم را انجام دهد. طبیعی است که تمام داروهایی را که مادر و حتی پدر مصرف می کنند باید با پزشک معالج چک کرد و مطمئن شد که برای بچه آسیب زننده نیست ، هم چنین هر گونه ماده ی مخدر یا سیگار یا مشروب ، نه تنها در دوران بارداری مادر و بلکه شش ماه قبل از بارداری توسط پدر و مادر هر دو باید متوقف شود .

پدری که مشروب می خورد و یا سیگار می کشد، یا درگیر مواد مخدر هست یا بعضی از داروها را ا ستفاده می کند می تواند تأثیر بدی روی فرزندش از طریق انتقال اسپرم ناقص یا بیمار به وجود بیاورد. و مخصوصا می دانیم در این دوران هست که مادر نمی تواند از طریق خوردن قرص های رژیمی بدنش را با یک عدم تعادلی روبه رو کند و در دوران بارداری حتما استفاده از قرص های رژیمی می تواند خطرناک و در بعضی مواقع موجب سقط جنین بشود.

مطلب دیگر هم پدر و هم مادر سه ماه قبل از داشتن فرزند باید به مقدار مناسب اسیدفولیک را مصرف کنند زیرا موجب توسعه سیستم عصبی و افزایش هوش و آمادگی به سبب رشد تعقل و تفکر کودک خواهد بود.  تغذیه مناسب و رعایت اصول بهداشتی اهمیت دارد . مخصوصا اگر مادر جوان هست تا قبل از بیست سالگی چون خود مادر در حال رشد هست ، علاوه بر این که برای فرزندش احتیاج به غذای مناسب دارد،برای خودش هم، و رشد خودش هم به چنین غذایی نیازمند است ، بنابراین ای بسا باید با افزایش تغذیه مناسب خودش شرایطی بهتری را برای فرزندش و خودش فراهم کند.

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید