رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

نکاتی در مورد نحوه ی نگرش نسبت فرزندان

 
نکاتی در مورد نحوه ی نگرش نسبت فرزندان
1.به نقاط ضعف و نواقص فرزندتان ننگرید. 2.نقاط مثبتش را ببینید . 3.حالت فعلی فرزند خود را شیوه ی رفتار دائم او تلقی کنید بلکه او را در حال پیشرفتی تدریجی و مداوم تصور کنید. 4.فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید. 5.دستاوردهای تحصیلی و دانشگاهی را به عنوان تنها اولویت برای فرزندتان تعیین نکنید. 6.کمال گرا نباشید. 7.بیاموزید تا فرزندتان را فردی کامل در نظر بگیرید و او را همان گونه که هست بپذیرید.

 

 

چه چیزی باعث تغییر در کودکان می گردد؟

کودکان تغییر نمی کنند،آنچه تغییر می یابد نوع نگرش والدین نسبت به کودکان است.

 تا زمانی که پدر و مادر دارای تفکری منفی نسبت به کودکان هستند، کودکان دچار استرس و اضطراب خواهند بود زیرا قلب و روح کودک به راحتی افکار منفی پدر و مادر را درک می کند.

کودکان با قسمت چپ مغز که بخش پاسخگویی به اضطراب است چنین موقعیتهایی را تجزیه و تحلیل می کنند و به این دلیل قابلیتهای یاد گیری آنها کم می شود.

از طرف دیگر وقتی والدین برتری های کودک خود را بشناسند و این  شایستگی ها را تحسین کنند و عشق و محبتشان را نثار کودکانشان کنند، آنها در وجود خود احساس آرامش خواهند کرد و وقتی کودکان به آرامش می رسند قسمت راست مغزشان می تواند رشد کرده و شکوفا گردد و این مسئله قابلیتهای علمی و آموزشی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد .

چه چیزی ذهن بسته ی کودک را باز می کند؟

عشق بی دریغ مادر به فرزند! این عشق به هیچ چیز وابسته نیست. این گونه نیست که مادر فرزندش را به خاطر نمرات خوبی که در مدرسه گرفته دوست داشته باشد یا او را به دلیل اینکه نمره ی خوبی نگرفته از بقیه ی بچه ها کمتر دوست بدارد. "مامان و بابا فقط به این خاطر که تو اینجا هستی خوشحالند!" این نقطه ی شروع پرورش کودک است.

اگر والدین بتوانند به این نقطه ی شروع برگردند و ایجاد روابط با فرزندشان را از این نقطه آغاز کنند کودک نیز می تواند به سرعت تغییر کند. اگر کودکی دچار مشکلات رفتاری است نشانه ی این است که او به محبت و توجه والدینش نیاز دارد.

@rooyeshtalaei

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید