رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

تمام اینها چطور شروع شد؟

 
تمام اینها چطور شروع شد؟
اکثر ما دوست داریم بگوئیم، تمام اینها از یک اتفاق شروع شد!

Quantum Speed Reading Yumiko Tobitani

تندخوانی کوانتوم اثر یومیکو توبیتانی

 

تمام اینها چطور شروع شد؟

همانطور که اکثر ما دوست داریم بگوئیم، تمام اینها از یک اتفاق شروع شد. یک روز در مدرسه یومیکو توبیتانی درسی را با دانش آموزان انجام می داد. او از بچه ها خواست صفحات کتاب را به مدت سی دقیقه اول تند و سپس آرام ورق بزنند. هر کدام از دانش آموزان صندلی خود را در نقطه ای از کلاس که احساس راحتی بیشتری می کرد گذاشت و شروع به ورق زدن کتاب کرد. در آخر همه به جای اصلی خود بازگشتند.

با این حال یکی از بچه ها در جای خود باقی مانده بود. خانم توبیتانی می توانست ببیند که این کودک به نظر کاملا سرگرم کتاب شده و فکر کرد" خوب می گذارم او به کارش ادامه دهد." درست بعد از اینکه او این فکر را کرد آن کودک صندلی خود را به جای اول بازگرداند. او فقط گفت "خیلی جالب بود." زمانیکه بچه ها تغییراتی را در رفتار و گفتارشان نشان می دادند یومیکو معمولا سعی می کرد به صحبتهای آنها گوش دهد. بنابراین از این دانش آموز پرسید که چه اتفاقی افتاد.
این پاسخ عجیب منجر به خلق تندخوانی کوانتوم شد. دانش آموز 8 ساله گفت "من در کتاب تصاویری دیدم و هرچیزی که در آن بود را فهمیدم". یومیکو فورا با استفاده از تجربه خود به عنوان یک معلم در آموزش غیر خطی نقش تصویر سازی نیمکره راست مغز را در این کودک تشخیص داد. نیمکره راست مغز عمیقا به سرعت وابسته است. بنابراین زمانیکه کتابی را با سرعت زیاد ورق می زنید کلمات تبدیل به تصاویر شده و از کتاب بیرون می آیند. طبیعتا سایر بچه ها نمی دانستند چه اتفاقی افتاده و فقط متعجب شده بودند.

خانم توبیتانی تصمیم گرفت به بچه های دیگری هم امکان تجربه این مطلب را بدهد. همه آنها همین کار(ورق زدن کتاب) را انجام دادند. به طرز حیرت انگیزی همه آنها تصاویری را که از کتاب خارج می شد می دیدند. نیمکره راست مغز توانایی تبادل اطلاعات را داراست به نحوی که برای همه قابل فهم باشد. این فرآیند رزونانس نامیده می شوند. بنابراین زمانیکه هر کس تمایل به یادگیری یا دیدن آن داشته باشد این توانایی به عنوان یک ارتعاش رزونانسی به هرکس منتقل می شود. به این دلیل نوع جدیدی از خواندن کتابها بوجود آمد و یومیکو توبیتانی تصمیم گرفت آن را "تندخوانی کوانتوم" بنامد.

 

برای مشاهده و خرید آنلاین کتاب "تندخوانی کوانتوم" ویژه بزرگسالان کلیک نمایید.

 

برای مشاهده و خرید آنلاین کتاب "تندخوانی کوانتوم" ویژه کودکان کلیک نمایید.  

 رویش طلایی کوچولوها                               
*****کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است*****

لوگو تلگرام مقالات گیف

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید