رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

بازی های ساده که می توانید در خانه با کودکتان انجام دهید.

 
بازی های ساده که می توانید در خانه با کودکتان انجام دهید.
 بازی حفظ تعادل

مواد لازم: تعدادی بالش و کوسن در اندازه‌های مختلف

گروه سنی: دو تا چهار سال

✅ بازی با بالش‌ها را به اشکال مختلف می‌توان انجام داد. این بازی، به تخلیه انرژی آن‌ها کمک می‌کند. با قرار دادن دو بالش روی هم، از کودک بخواهید که روی آن‌ها بایستد. اگر توانست تعادلش را حفظ کند، تعداد بالش‌ها را اضافه کنید.

می‌توانید با قرار دادن یک پشتی روی مجموعه بالش‌ها، الاکلنگ درست کنید و از کودک بخواهید که روی آن‌ها راه برود. می‌توانید کودک را تشویق کنید که از فاصله‌ای، به سمت تپه‌های بالشی بدود. می‌توانید از کودک بخواهید که روی بالش‌ها بایستد و با تکان دادن بالش‌ها، به آرامی، او را تشویق به حفظ تعادل کنید.

این بازی ساده، به کودک کمک می‌کند که آمادگی استفاده بهتر از توان جسمی خودش را پیدا کند. همچنین یک بازی هیجانی است که باعث تخلیه انرژی کودک می‌شود؛ البته به شرط این‌که همسایه پایینی‌تان، گوشش سنگین باشد یا به مسافرت دور دنیا رفته باشد!

در ضمن به کودک تذکر دهید بازی حتما باید با حضور یکی از والدین انجام شود که از اون مواظبت کنند.خواهد داشت.



  بازی با ماکارونی

✅ (برای گروه سنی 2 تا 4 سال)

 ماکارونی، به‌ جز این‌ که غذای مورد علاقه بچه‌هاست، به خاطر شکل و بافت خاص‌اش، امکان‌های زیادی برای بازی فراهم می‌کند. در مورد بچه‌های کوچک‌تر می‌توانید از ماکارونی‌های بزرگ لوله‌ای استفاده کنید.

یک ظرف کوچک از ماکارونی را به همراه یک نخ کاموا در اختیار کودک قرار بدهید و او را تشویق کنید که ماکارونی‌ها را نخ کند و یک گردن‌بند از ماکارونی درست کند. این بازی باعث تقویت ماهیچه‌های کوچک دست می‌شود و بین چشم و دست کودک، هماهنگی ایجاد می‌کند.

 

✅ (برای گروه سنی 3 تا 6 سال)

چند نوع مختلف ماکارونی، در اختیار کودک قرار دهید و روی زمین، همراه هم، با استفاده از ماکارونی‌ها، شکل بسازید. در مرحله بعدی، می‌توانید با استفاده از یک مقوا و چسب مایع، شکل‌هایی را روی مقوا با ماکارونی بچسبانید. این شکل‌ها را می‌توانید با استفاده از قلم‌مو و گواش رنگ کنید.
کودک را در ساختن شکل، آزاد بگذارید. این بازی، با تقویت ماهیچه‌های کوچک، در رشد خلاقیت کودک هم موثر است.
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید