رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

راستی هستید یا چپی؟

 
راستی هستید یا چپی؟
هر نیم کره مغز دارای صفات مشخصی است؛

در اوایل سال 1960 دکتر راجر اسپری از دانشگاه کالیفرنیا به پدیده جالبی برخورد. او کشف کرد که وقتی نوار وسیعی از میلیون ها فیبر عصبی که نیم کره راست و چپ مغز را به هم پیوند می دهد. کارش را متوقف می کند چه اتفاقی می افتد. چیزی که او کشف کرد دنیای پزشکی را شگفت زده کرد. هر کدام از دو نیم کره فعال است و به کار خود ادامه می دهد بدون هیچ وابستگی به هم اما به طور بسیار واضح به شکلی متفاوت. هر کدام تجربه ها افکار و احساس و حافظه مربوط به خود را دارد.

تحقیق جدا سازی دو نیم کره مغز او که باعث شد در سال 1981 جایزه نوبل را بگیرد

این تحقیق نشان می دهد که نیم کره چپ مغز اطلاعات را به صورت خطی و همراه با جزئیات پردازش می کند. این نیم کره کلید زبان و منطق است؛ در حالیکه نیمکره راست بر اساس خلاقیت حافظه حسی و احساس عمل می کند. نیمکره چپ برای صحبت کردن نوشتن و انجام معادلات ریاضی استفاده می شود در حالیکه نیمکره راست موسیقی را فرا میگیرد و تن ها و صداهای مختلف را تشخیص می دهد.

بر اساس این تحقیقات اولیه گروه های دیگری هم مثل دکتر رابرت اورنستین تحقیقاتی انجام دادند که نشان داد هر نیمکره شامل توانایی هایی از نیم کره دیگر هم می شود.

حالا ما می دانیم که وقتی یک توانایی مربوط به یک نیم کره در مغز پیشرفت می کند و فعال می شود کل مغز فعال می شود و فعالیت همه نواحی مغزی بهبود می یابد.

هر نیم کره مغز دارای صفات مشخصی است:

نیمکره چپ

نیمکره راست

ضمیر خودآگاه

ضمیر ناخودآگاه

حافظه کوتاه مدت

حافظه بلند مدت

دریافت آرام

دریافت سریع

جزئی نگری

کلی نگری

خطی و پیوسته و با دلیل خلاقیت و خیال

حواس پنجگانه

حس ششم

آموزش از طریق تکرار

جذب اطلاعات مثل یک اسفنج

استفاده از کلمات لیست ها و شماره ها

استفاده از آهنگ صدا شکل و حافظه تصویری

بررسی یک داده در یک زمان

بررسی همه اطلاعات به صورت همزمان عملی (تحت فشار و استرس خوب عمل می کند)

 احساسی (وقتی خوب کار می کند که در حالت ریلکس و آرامش باشد)

در ادامه طبقه بندی جالب دو شیوه متفاوت آموزش را داریم. این مطلب از کتاب "میلیونر یک دقیقه ای: روشی موفق برای رسیدن به ثروت" نوشته مارک ویکتور هنسن و روبرت آلن گرفته شده است. یادگیری تحول یافته (Transformational) یادگیری اطلاعاتی (Informational) نیمکره راست نیمکره چپ حسی عقلانی قلب سر خلاق چهارچوب دار کنجکاوی جدی اسفنجی و نرم سخت و محکم پاسخ را کشف کن پاسخ را بگو دریافت مستقیم یادگیری از طریق تکرار فعال غیر فعال حرکت کن مانع بهترین خودت باش بهترین باش فهم دانش مثبت منفی

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید