رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

‌ارتباط تقویت نیمکره راست مغز و پرورش کودک باهوش

 
‌ارتباط تقویت نیمکره راست مغز و پرورش کودک باهوش
شاید شنیده باشید که نیمکره راست مغز و نیمکره چپ مغز شکل یکسانی ندارند و به همین دلیل عملکرد این دو نیمکره با هم متفاوت است.

شاید شنیده باشید که نیمکره راست مغز و نیمکره چپ مغز شکل یکسانی ندارند و به همین دلیل عملکرد این دو نیمکره با هم متفاوت است. از لحاظ علمی، تحقیقات نشان داد‌ه‌اند هر دو نیمکره مغز ظاهر یکسان دارند ولی عملکردشان متفاوت است. رابط این دو نیمکره جسم پینه‌ای است.

وظیفه نیمکره راست، مکانیزم گفتار و عملکرد حسی، تکلم، فعالیت های ذهنی با سطح بالا و کنترل ارادی عضلات اسکلتی و همچنین کنترل نگهداری مراکز اولیه بینایی است.

چنانچه مایلید کودک باهوش داشته باشید، باید این قسمت مغز را تقویت کنید تا تقویت تخیل، خلاقیت و در نتیجه تقویت حافظه و در نهایت کودکی باهوش پرورش دهید.

موانع پرورش نیمکره راست مغز

ابتدا موانع پرورش نیمکره راست مغز را عنوان میکنیم و سپس به پرورش نیمکره راست مغز میپردازیم. چنانچه میخواهید کودک شما قوه تخیل بالایی داشته باشد از این موارد پرهیز کنید:

*  سعی نکنید همیشه جدی باشید و یا کودک خود را جدی بار بیاورید.

*  هیچگاه خود یا کودک خود را از اشتباه نترسانید، ما همه حق اشتباه داریم.

همیشه سعی نکنید مورد توجه دیگران باشید و نظر آنها به طور کامل به نظر خود ترجیح دهید.

*  و در نهایت، دنباله رو دیگران نباشید.

تقویت نیمکره راست مغز

راه های تقویت نیمکره راست مغز جهت تقویت قوه تخیل، خلاقیت، تقویت حافظه و در نتیجه پرورش کودک باهوش:

*  جهت تقویت قوه تخیل، نگذارید کودک زیاد به جزئیات بپردازد بلکه به او اجازه دهید بیشتر اوقات کلی نگر باشد و برای تقویت حافظه، قدرت مغز خود را صرف جزئیات نکند.

*  برای تقویت قوه تخیل و خلاقیت، اجازه بدهید کودک با خود حرف بزند با دوست خیالی خیالبافی کند.

برای او داستان بخوانید، داستان خوانی برای کودک باهوش، تقویت قوه تخیل و تقویت حافظه و همچنین خلاقیت به همراه دارد. زمانی که خود او خواندن و نوشتن را فراگرفت، او را تشویق به خواندن داستان و رمان نمایید و اجازه تجسم آنچه میخواند به او بدهید.  

نیمکره راست



*   کتابهای بازیهای خانگی را تهیه نمایید و با او بازی کنید.

*   خودتان ریسک پذیر باشید و کودکتان را ریسک پذیر پرورش دهید. کودک باهوش باید قدرت ارتباط سازی بالایی داشته باشد.

البته ناگفته نماند که کودک باهوش ما برای تقویت حافظه و تقویت قوه تخیل و همچنین خلاقیت به نیمکره چپ مغز هم نیاز دارد ولی نه به اندازه نیمکره راست، چرا که وظیفه اصلی ابن امورات به عهده نیمکره راست مغز است.

معمولا نیمکره های مغز یکی فعالتر از دیگری است. اگر میخواهید بدانید جزو کدام دسته از افراد هستید، دقت کنید اگر تلفن همراه را هنگام مکالمه بر روی گوش راست میگیرید، شما فردی هستید که از نیمکره چپ مغزتان بیشتر استفاده می کنید و این نیمکره فعالتر است و اگر تلفن را بر روی گوش چپتان می گیرید، فردی هستید که نیمکره راست فعالی دارید.



با این وجود، فعالیت مغزی شما بنا به کاری که انجام میدهید، متفاوت خواهد بود یعنی گاهی از نیمکره چپ و گاهی نیز از نیمکره راست استفاده میشود. 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید