رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

مال خودمه

 
مال خودمه
حس مالکیت در کودکان

حتی برای چند دقیقه هم حاضر نیست عروسکش را به همبازی اش بدهد.تشویق و تهدید و تنبیه هم بی فایده است. عروسکش را بیشتر به خودش می چسباند.

آیا فرزند من خودخواه است؟
نه دوست من. فرزند خردسال شما خودخواه نیست. او تازه با مفهوم "مال من" آشنا شده است. اگر از این مرحله به سلامتی گذر کند به زودی شاهد حاتم بخشی هایش هم خواهید بود. البته رفتار سنجیده من و شما نقش مهمی در گذر فرزندمان از این مرحله از رشد دارد.

1- حس مالکیت فرزندتان را به رسمیت بشناسید و هرگز او را برای قرض دادن وسایلش به دیگران تحت فشار نگذارید. این فشار نتیجه عکس خواهد داد و علاوه بر اینکه به استقلال و اعتماد به نفس ضربه می زند او را نسبت به اشیاء متعلق به خودش حریص تر خواهد کرد.

2- برای هیچ کس حتی یک کودک خردسال قابل قبول نیست که اموالش را بدون اجازه او به کسی ببخشند. 

3- همچنان که به مالکیت فرزندتان احترام می گذارید به تدریج به او بیاموزید که بعضی از چیزها متعلق به او نیست و مال دیگران است و نباید بدون اجازه آنها از وسایلشان 
استفاده کند.

4- بعضی از اطرافیان به شوخی از بچه ها می پرسند: "ماشینت رو میدی من ببرم خونه خودمون؟" یا "عروسکت را میدی مال من باشه؟" این شوخی ها برای بچه ها یک تهدید جدی به حساب می آید و آنها را نگران می کند.

برای یادگیری مطالب بیشتر در حوزه کودک،در تلگرام با اکانت  childhoodchildhood  عضو شوید ودر اینستگرام با اکانت  rooyeshetalaei ما را فالو کنید.

 

 



تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید