رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

بیان احساس کودک

 
بیان احساس کودک
چگونه کودکان نسبت به ما احساس بهتری پیدا میکنند؟
 
 احساسات خود را بیان کنید:
فرزانه آماده رفتن به مدرسه است. مادرش در حالی که مقنعه و لباس های او را مرتب می کند، می گوید: چه ماه شده دختر گلم، قربونش برم و بوسه به لپ های گل انداخته فرزانه می زند، رسول اکرم(ص) فرموده است: هر بوسه ای که والدین نثار فرزند می کنند درجه ای مثبت به دست می آورند.
قربون قد و بالای پسرم، عزیز بابا بدو دیرمون نشه. این کلمات شیرین از دهان پدر فرهاد بیرون می آید.
 مطمئناً فرزانه ها و فرهادها روز خوبی را در مدرسه خواهند داشت. مطمئن باشید حتی نوجوانان سرکش هم علاقه و توجه قلبی شما را رد نمی کنند.

 

 در حال نوازش با او گفت وگو کنید:
این روش، ابزار غیرکلامی علاقه است. ایجاد این رابطه با کودکان دوره ابتدایی آسان است. کودکان همیشه از در آغوش گرفته شدن استقبال می کنند. نوازش کردن موی سر، خاراندن پشت گردن، نشاندن روی زانو، قرار دادن سر روی سینه، همه این روش ها نوعی ابراز علاقه به فرزند است و ایجاد رابطه صمیمانه می کند.

 

 در مورد فرزندانتان با دیگران صحبت کنید:
گلی خانم به مادر سارا که به دیدنشان آمده بود از موفقیت دخترش نرگس در مسابقه نقاشی به تفصیل صحبت می کرد. نرگس که در کنار سارا بود با دقت به حرف های مادرش گوش می داد و احساس غرور می کرد.وقتی در مورد فرزندتان به طوری که خودش بشنود صحبت کنید کودک درک خواهد کرد که مورد توجه شما است و در کانون علاقه شما قرار دارد به خصوص با نزدیکانی که فرزند همسال کودک شما دارند، این امر موجب افزایش اعتماد به نفس کودک خواهد شد.

 

 به او توجه کنید:
وقتی مشغول انجام تکالیف است، عروسک بازی می کند، تلویزیون تماشا می کند و…لحظاتی به او اختصاص دهید، بنشینید و به او نگاه کنید. به تعریفی دیگر در کنارش باشید. این روش بسیار دقیقی برای گفتن دوستت دارم، با چشم و گوش است.رسول اکرم(ص) فرموده است: نگاه محبت آمیز پدر به صورت فرزند عبادت است.

 

 به او کمک کنید:
د زود باش، دیرم شد، تو چقدر تنبلی، پدرم رو درآوردی با این مدرسه رفتنت.شما می توانید بدون این غرولند و کلمات نامهربان به او در آماده شدن برای رفتن به مدرسه کمک کنید.

 

 به سرگرمی‌ها و علایق او توجه کنید:
اگر در مدرسه کودک برنامه ای تشکیل شده و از شما دعوت به عمل آمده، حتماً شرکت کنید به خصوص اگر مسابقه ای باشد که کودک شما هم در آن شرکت دارد. اگر به علایق فرزندتان که بسیار مهم است توجه کنید عشق و علاقه خود را نشان داده و ثابت کرده اید.
عروسک نازنین در خانه خاله جا مانده بود، وقتی آقای عبادی از اداره به خانه می آمد سر راه عروسک را از خانه خاله برای نازنین آورد، دیدن عروسک، نازنین را به شدت خوشحال کرد و در ضمیر ناخودآگاه خود توجه و علاقه پدر را به علایق خود احساس کرد.

 

 به آنچه باید انجام دهد توجه کنید:
 وظیفه ای به او محول کرده اید به انجام آن دقت کنید. تشویق رفتارهای مثبت روش دیگری است برای بیان دوستت دارم. تشکر کردن از وظایفی که انجام داده است با به کار بردن کلماتی نظیر؛ «به تو افتخار می کنم» ، «تومرا سربلند کردی» ، «چه دوست خوبی داری» خرسندی زایدالوصفی به فرزند خود انتقال می دهید.

 

 موضوعاتی برای گفت وگو پیدا کنید:
روش کامل کردن چرخه گفت وگو را یاد بگیرید. فتانه گفت: مامان زهرا اینا منتقل شدند می روند اهواز.خانم آصفی بلافاصله گفت : نگران نباش دوست دیگری پیدا می کنی، در حالی که بهتر بود بگوید:  کی می روند؟ حیف شد، دوست خوبی داشتی، منظور خانم آصفی با مطرح کردن این سؤال واضح است: شنیدم چه گفتی به آن علاقه مند شدم و مایلم اطلاعات بیشتری به دست آورم.

 

برای یادگیری مطالب بیشتر،در تلگرام با اکانت  childhoodchildhood  عضو شوید ودر اینستگرام با اکانت  rooyeshetalaei ما را فالو کنید.  


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید