رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان (1)

 
پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان (1)

پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان (مقدمه)


مقاله پیش رو تحت عنوان " پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان " می باشد .

 انگیزه اصلی این مقاله این است که در 8 سال اول کودکی به نحو اصولی و مبنایی رفتار کنیم تا بتوانیم سلامت روانی فرزندانمان را در 8 سال اول تامین و تضمین کنیم .

 

 از جانب دیگر اگر عقل و خرد در جامعه انسانی نقش اساسی و اصولی داشته باشد کار جهان به نظم و ترتیب و محبت وعدالتی می کشد که بیشتر ما آن را آرزومندیم و انتظار داریم . به همین جهت است که این سلسله برنامه ها برای بیان مطالبی در این زمینه فراهم آمد .

 در این مجال اصول و مبانی مطرح می شود که همیشه باید پدر و مادر آن را رعایت کنند  و همچنین قوانینی در جهت چگونگی رفتار با کودکان ارائه خواهد شد که با توجه به شرایط و موقعیت ها کمی قابلیت تغییر و انعطاف دارد.

 متاسفانه در دنیای امروز ما ،برای پدر و مادری ، قرار نیست دوره ای ببینیم ، حال آنکه در بسیاری از کشورهای دنیا اگر کسی بخواهد کار بسیار ساده ای انجام بدهد ، باید دوره آموزشی مشخصی را طی کند و پس از قبولی در امتحانات کتبی و شفاهی مجوز انجام آن کار را بگیرد .

 بسیاری از ما با تصور اینکه چون خود ما کودک بوده ایم و به مدرسه رفتیم و در جامعه زندگی میکنیم ، پس هم متخصص پرورش کودکانیم و هم از نظر آموزشی کاملا می توانیم برنامه های مفیدی را طرح کنیم و هم به عنوان یک جامعه شناس می توانیم زندگی کنیم !

 اگر کودک را به اتومبیل تشبیه کنیم ، می توان او را به دو صورت حرکت داد :
یکی اینکه او را با کلیدش روشن کنیم و دیگر اینکه  یک طناب یا زنجیر به آن ببندیم و آنرا بکشیم.

 نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در خصوص پرورش کودکان حتما باید کار کرد و این کار باید اصولی باشد نه کاری که ما دوست داریم.

 واقعیت این است که ذهن کودک انسان نمی تواند متوقف بماند و اگر والدین از نظر فرهنگی ، باورها و اعتقادات آن ها را آگاه نکنند و این اصول را در آنها نکارند ، کودک ناچار از بیرون ، دوستانش ، از محیط آموزشی و وسایل ارتباط جمعی این اصول را خواهد گرفت .

 بنابراین من و شما به عنوان پدر و مادر نمی توانیم منتظر بمانیم...

 رویش طلایی کوچولوها                               
*****کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است*****

لوگو تلگرام مقالات گیف

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید