رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

فکر میکنید کودکان صدای شما را چطور می‌شنوند؟

 
فکر میکنید کودکان صدای شما را چطور می‌شنوند؟
​ کودکان حتی قبل از تولد هم صدای ما را می‌شنوند. وای خدای من یعنی کودک تو رحم مادرو تو دوران جنینی صداهای اطراف خودش را میشنوه. مثل صدای ضربان قلب مادر که با این صدا انس میگیره و رشد میکنه .این صدا ارامش زیادی برای جنین فراهم میکنه. برای همین باید در طول دوران بارداری مادر موسیقی آواو یا هر فیلم و یا موزیکی را گوش ندهد تا این ارامش برای نوزاد حفظ شود..پس از تولد نیز صداهایی آشنا مثل صدای مادر یا یک موسیقی بسیار ملایم همچنان ارامش کودک را حفظ خواهد کرد.

 

زمانی که با نوزاد صحبت میکنید تماس چشمی با او برقرار کنید از جملات و اواهای محبت امیز استفاده کنید این نوع صداها برای نوزاد گوش نوزا است.

کودک به وسیله ساده ترین صداها مثل صدای ورق خوردن کتاب،چک چک شیر آب،توجه اش جلب خواهد شد.شما به عنوان والدین میتوانید توجه کودک را به صدای پرنده‌ها،صدای باد ،بوق یک ماشین و یا صدای چرخش ماشین لباسشویی و ..... جلب کنید . کل جهان آوایی دلپذیر برای کوچولوی دلبند شماست.اجازه کشف صداهای جدید را به او بدهید.

اسباب بازی هایی برای کودکتان تهیه کنید که تولید صدا میکند مانند جغجغه و یا اسباب بازی های موزیکال. به ارامی جغجغه را تکان دهید و ببنید که  کودک شما چطور به صدای ارام جغجغه توجه می‌کند.

زمانی که هرکاری را انجام میدهید مانند اینکه مثلا لباسش را تنش میکنید. تمام کارهایی که انجام میدهید را به ترتیب بیان کنید . مثلا بگویید اول پای چپت را در شلوار میکنم بعد پای راستت را و الان شلوار رو بالا میکشم بلوزت را توی شلوارت میگذارم. و به این شکل با کودک ارتباط برقرار کنید کودک نسبت به کلام محبت امیز شما و لحن شما واکنش نشان می‌دهد.و با زبان بیب زبانی با شما ارتباط برقرار می‌کند.

حس لامسه اولین حس قوی در کودک ای او ست. نوزاد شما در آغوش شما قرار می‌گیرد و پوست بدنش شما با بدن نوزاد در تماس قرار می‌گیرد.پوست یک اندام حسی به شدت قوی در اکثر کودکان است.کودکان از ماساژ و نوازش دستان شما بسیار لذت می‌برند و آرامش می‌یابند.

ماساژ کودک باید با یک فشار نرم و آرام بر روی پوست کودک باشد و قبل از خواب او کمک به داشتنی خوابی آرام و لذت بخش برای کودک خواهد شد.

زمانی که کودک شما در گرفتن چیزها مهارت پیدا کرد. ممکن است متوجه شوید که دست به موهای شما می‌برد و یا صورت شما را لمس می‌کند.

در این زمان میتوانید اسباب‌بازی‌هایی برای تقویت حس لامسه کودک انتخاب کنید. تا کودک فرق بین زبری و نرمی را تشخیص دهد.

رویش طلایی کوچولوها

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید