رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

فعالیتهای مونتسوری برای کودکان نوپا

 
فعالیتهای مونتسوری برای کودکان نوپا
فعالیتهای مونتسوری برای کودکان نوپا: آماده کردن غذا
فعالیتهایی برای انجام دادن با کودکتان در آشپزخانه
همانطور که کودکان رشد می کنند با فعالیتهایی که والدین به طور روزمره انجام می دهند هوشیارتر می شوند. اینها مواردی هستند که ماریا مونتسوری آنها را فعالیتهای عملی زندگی می خواند. آماده کردن غذا یک جنبه مهم از زندگی واقعی است.
آشپزخانه خود را برای کودکتان امن و قابل دسترس کنید. فرد می تواند برای وسایلی که از آنها استفاده می کند در قسمت پایین کشویی داشته باشد، برای غذا و نوشیدنیهایی که خودتان مصرف می کنید جای خاصی در یخچال اختصاص دهید. به بچه ها اجازه دهید تا در آشپزخانه به شما کمک کنند. یک چهارپایه برای دستیابی به نیمکت آشپزخانه کمک کننده است. همچنین یک پیشبند می تواند برای جلوگیری از کثیفی خوب باشد. به خاطر داشته باشید هر وقت شما در آشپزخانه شروع به فعالیتی می کنید با شستن مرتب دستها عادتهای خوب را به کودکتان آموزش می دهید.
مزایای فعالیت آماده کردن غذا:
•    این فعالیت غذا را برای کودک اشتها آور می سازد. این کار یک سیاست خوب برای کودکانی است که در مورد غذاها مشکل پسند هستند.
•    به رشد مهارتهای حرکتی خوب کمک می کند.
•    در طول آماده کردن غذا ارزش غذا و بهداشت را آموزش می دهید.
فعالیتهای ساده غذایی که شما می توانید در خانه انجام دهید:
1-    مالیدن کره روی یک تکه نان تست یا خشک
این فعالیت را با داشتن همه لوازم شروع کنید: مثلا وسیله ای برای مالیدن یا یک چاقوی کره که استفاده از آن برای کودکتان آسان است. ممکن است بکار بردن وسایلی که بزرگترها استفاده می کنند برای آنها خیلی سنگین باشد: داشتن یک بشقاب برای غذا و یک پیاله کوچک با مقدار کمی مربا یا چیز دیگری که در آن مالیده شده است. بنابراین وقتی کودک خودش تلاش می کند اسراف زیادی نمی شود.
2-    درست کردن سالاد سبزیجات
این فعالیت برای بچه ها خوب است بنابراین عوامل زیادی وجود دارد و شما می توانید به کودکتان اجازه دهید تا با تکیه بر توانایی خود کاری را انجام دهد. داشتن آبکشی که بتوان هر برگ از سبزیجات را در آن شست. اگر کودکتان بزرگتر است می توانید چاقوی تیز کوچکی به او بدهید و اجازه دهید تا خیارها را ببرد (خرد کردن گوجه ها مشکل است و نباید خیلی زود کودک را با آن آشنا کرد). می توانید از کودکتان بخواهید تا خیارها را با یک محافظ دست پوست بکند. هنگامیکه کودک خیار را پوست می کند آن را روی تخته سبزی خرد کنی قرار دهید.
3-    آماده کردن سیبها
این فعالیت کودک را با ما صمیمی می کند. با داشتن یک هسته گیر سیب که می توان در فروشگاهها یافت این فعالیت را انجام دهید. سیب را از وسط نصف کنید. قسمت صاف سیب را روی تخته برش قرار دهید. به کودک اجازه دهید تا هسته گیر را فشار دهد و کمی کمک کند. با استفاده از چنگال کوچکی می توانید هر قطعه از سیب را درون یک کاسه آماده قرار دهید.
4-    پوست کندن یک تخم مرغ آب پز سفت
این یک فعالیت خوب برای بهبود مهارتهای حرکتی بچه هاست. بگذارید تخم مرغ کاملا آب پز شده و سرد شود. وقتی سرد شد پوستش را به آرامی بشکنید و یک یا دو قسمت از پوست تخم مرغ را بکنید و بعد به کودک بدهید تا بقیه آن را خودش پوست بکند. زمانیکه تخم مرغ پوست کنده شد آن را ببرید.
5-    آبگیری یک پرتقال
با یک چاقوی تیز پرتقال را از وسط نصف کنید. آبمیوه گیر را آماده کنید و ظرفی برای آب میوه در کنار خود قرار دهید. به کودک اجازه دهید تا پرتقال را بفشارد و آبمیوه را درون ظرف بریزد و اگر دوست دارد به آن آب یا شکر اضافه کند.  
مترجم:سمیه قائمی نسب
                                                                         کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید