رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

یادگیری به روش فوق العاده تندخوانی کوانتم

 
یادگیری به روش فوق العاده تندخوانی کوانتم
قبول شدن در بهترین مدارس و بهترین دانشگاه‌ها با یک روش یادگیری کاملا جدید مشغول آمادگی برای امتحانات ورودی مدرسه بودیم به جمع آوری اطلاعات پرداختم. ما هر هفته یک جلسه 50 دقیقه ای داشتیم که فقط پنج دقیقه آن به تندخوانی کوانتم اختصاص داشت.وقتی صفات کتاب را سریع میزدیم،نیمکره راست مغز باید با استفاده از حواس خود موضوع مورد مطالعه را درک می‌کرد.

بعد از انجام این کار ما از تمرین تجسم تصاویر استفاده می‌کردیم تا وارد محتوای متن شویم.مثلا پیامی از یک متن به زبان ژاپنی این بود:"جملات را طوری بخوان که گویی خودت آن‌ها را تجربه کرده‌ای"اول از یک تصویری از یک داستان استفاده می‌کردیم تا پاسخ سوال‌ها را بیابیم و اگر ای اتفاق نمی‌افتاد دانش‌آموزان خودشان را درون داستان تجسم می‌کردند و احساساتشان را یادداشت می‌کردند. آن‌ها سپس جنلات را می‌خواندند تا پاسخ سوال‌ها را بیابند و زیر آنها خط می‌کشیدند و سوال‌هایی که جاهای خالی داشتند را نیز کامل می‌کردند.در متن حتی پیامی وجود داشت که برای درک بهتر پاسخ‌ها توجه بیشتر به سوال‌های سخت‌تر را توصیه می‌کرد.البته این مسیله مربوط به نیکره چپ است.با این حال استفاده از تجسم تصاویر برای قرار دادن خود در یک موقعیت خاص،از حسااسیت منحصر به رد نیمکره راست استفاده فراوانی می‌کند.

می‌توانیم ببینیم که این روش از روش‌های یادگیری نیمکره چپ است که بخش‌های نیمکره راست به آن اضافه شده‌اند.در مورد سوال‌های ریاضی دانش‌آموزان مسایل حل نشده را در دفترهایشان یاداشت و بعدا پیامی درباره نحوه حل آنها دریافت می‌کردند.

پیام‌های دیگری مثل"اگر به حرف‌های معلم‌تان گوش دهید می‌توانید به پاسخ‌ها دست پیدا کنید"،"می‌توانید از مشکل از دست دادن کامل پاسخ‌ها خلاص شوید." و "می‌توانید مسائل مشابه را حل کنید" در متن وجود داشت.

روش شیچیدا شیوه‌ای برای به خاطر سپردن چیزهای مختلف است.این روش بر پایه استفاده از رنگ‌ها نیز استوار است و این دقیقا همان چیزی است که از یک روش نیمکره راست انتظار می‌رود. در حقیقت نیمکره راست ما اطلاعات را با سرعت یک میلیون اطلاعات در ثانیه دریافت و پردازش می‌کند.و اطلاعات را با  حواس پنجگانه دریافت می‌کند.

مثلا به خاطر سپاری شخصیت های تاریخی معروف جالب است. در ابتدا شما تصویری از واقعه تاریخی در ذهنتان ایجاد می‌کنید سپس در قالب همان شخص می‌روید و احساس می‌‎کنید که همان فرد هستید. باید فراتر از زمان و مکان بروید. باید جرات کنید خودتان را در میان آن افراد و در آن صحنه ببینید و تصور کنید. در این حالت می‌توانید همه اسامی را حفظ کنید و آن واقعه تاریخی را با جزییات به خاطر بسپاید.

هیجان زده شدید.این شگفتی نیمکره راست است.

دوران طلایی رشد و پرورش نیمکره راست در کودکان زیر شش سال است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

رویش طلایی کوچولوها

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید