رویش طلایی کوچولوها
 
آیکن گفتگو با ما آیکن چت ایتا آیکن گفتگو با ما

👈 آیا میدانید کودکان از 6 سالگی مفهوم دروغ را درک می کنند؟👉

 
👈 آیا میدانید کودکان از 6 سالگی مفهوم دروغ را درک می کنند؟👉
دروغ گویی مهارتی بوده که تمام کودکان دست کم یک بار آن را در طول زندگی خود انجام داده و برای آن دلایلی را در نظر داشته و معمولا این رفتار برای کودکان بالای سه سال معنا پیدا خواهد کرد. کودکان آن چه را که به ذهنشان رسیده بازگو کرده که حتی با مفهوم آن نیز آشنا نبوده و به راحتی آن را به زبان آورده و بین3 و 4 سالگی تفاوت میان راست و دروغ را به خوبی تشخیص نخواهند داد.

 

در این سنین قدرت تخیل و خیال پردازی کودک به اوج خود رسیده و همزمان با یادگیری مهارت ها و اطلاعات جدید قدرت ذهنی خود را بالاتر برده و به دلیل داستان پردازی های او هنگامی که کار بدی را انجام دهد آن را به گردن یک فرد خیالی می اندازد.

کودکان متناسب باهوش، موقعیت های محیطی، تخیل و واکنش والدین از 6 سالگی دروغ را شناخته و در 8 و 9 سالگی تفاوت بین واقعیت و دنیای خیالی را دریافته و تا 10 سالگی کاملا میان حقیقت و دروغ به عنوان یک کار نادرست آگاه خواهند شد.

تا به حال نشنیده ایم که هیچ پدر و مادری بگوید فرزند من دروغ نمی گوید در حقیقت دروغگویی مهارتی است که تمام کودکان آن را می آموزند و برای دروغگویی آنان دلیلی وجود دارد.

چه وقت بچه ها دروغ میگویند ؟

زیر سه سال دروغ گفتن برای بچه ها معنایی ندارد هر چه که به ذهنشان می رسد و هر چه را که نمیفهمند را به زبان می آورند.

بین سه تا چهار سال می آموزند که بزرگترها آنچه را که آنان در مورد آن فکر می کنند را درک نمی کنند و نمی توانند راست و دروغ را تمییز دهند. این بدین معنی است که تخیلات برایشان واقعیت دارد و داستانهای غیر ممکن را تعریف می کنند.

 وقتی دچار مشکل می شوند دیگران را سرزنش می کنند و آنها را مقصر می دانند بدون آنکه قصد آسیب رساندن به کسی را داشته باشند. (مثلا فرزندم عروسک خود را به خاطر کاری که انجام داده سرزنش می کند. بین آنها یک رابطه دوستی ونفرت وجود دارد) . در این مرحله کودکان داستانهای طولانی می گویند و در مورد آن اغراق می کنند و این داستانها چیزهایی هستند که بچه ها دوست دارند واقعیت داشته باشند .

والدین بدون هیچ اظهار نظری می توانند به داستانهای کودک گوش دهند و داستان را بنابر واقعیت تعدیل نمایند.

 به عنوان مثال اگر فرزند شما می گوید که می تواند در اتاق پرواز کند می توانید به او چنین جوابی بدهید:

دوست داشتی که در اتاق پرواز کنی درست نیست؟ چه کار می کردی اگر می توانستی پرواز کنی؟

اگر فرزند شما به این دلیل دروغ می گوید که می خواهد دچار مشکل نشود و یا با گفتن حرفی که دروغاست می خواهد شما را خوشحال کند هرگز عکس العملی نشان ندهید که بفهمد کار اشتباهی انجام دادهبه سادگی به آنان بگویید که ما باید همیشه واقعیت را بگوییم و اگر واقعیت را بگویند دچار مشکل نخواهند شد و با گفتن واقعیت والدین خود را خوشحال می کنند و به آنان بیاموزید در سن جوانی واقعیت را بگویند و اگر دروغ بگویند مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد .

در شروع سنی که به مدرسه می روند بیش از هر چیزی کودکان خیلی دوست دارند والدین خود را خوشحال کنند و این باعث می شود که فکر کنند اگر حقیقت را بگویند والدین خود را ناراحت می کنند.در ابتدای سن 8 سالگی فرق بین واقعیت و تخیل را درست درک می کنند و تا سن 10 سالگی می تواندحس تشخیص بد و خوب خود را قوی تر کنند. در سن 8 سالگی بچه ها آگاهند که دروغگویی اشتباهاست و والدین باید فرزندان خود را طوری تربیت کنند که دروغ نگویند.

رویش طلایی کوچولوها

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید