آیکن گفتگو با ما

سوالات متداول

faq

روش رویش چه نوع روشی است؟

 روش رویش نگاهی یکپارچه به تمام مدل های یادگیری، اعم از یادگیری بر اساس رویکرد رفتارگرایانه، یادگیری بر اساس رویکرد شناختی و یادگیری با رویکرد عصب روان فیزیولوژیکی است. در حال حاضر تمرکز رویش به آموزش کودکان زیر 10 سال است و از اقدامات در دست پژوهش رویش: یکپارچه نمودن آموزش ها در طول دوران تحصیلی فرد می باشد.

   هسته پژوهش رویش از سال 1387 در حوزه یکپارچه سازی حوزه های مختلف یادگیری با کمک بیش از 40 تن از اساتید متبحر در حوزه ی های مرتبط با امر یادگیری در داخل و خارج از کشور به پژوهش مشغول است و ازدستاوردهای این پژوهش، پرورش کودکانی متعادل است که هدف از آموزش این کودکان افزایش دانش و  یا تخصص شان نمی باشد

رویش در چهار حوزه اصلی فعالیت می نماید:

 

1-  برگزاری همایش برای والدین

2-  تولید محصولات آموزشی

 3- برگزاری دور های آموزشی کودک

4- خدمات مشاوره و ارزیابی

رویش بر چند نقطه اصلی تمرکز دارد:

1- تمرکز بر آموزش خانواده به عنوان موثرترین هسته پرورشی کودکان

2- تمرکز بر افزایش توان اندیشیدن کودک و میزان خلاقیت او با استفاده از شیوه های تایید شده ی شناختی

3- تمرکز بر ایجاد رابطه موثر والد-فرزند و کمک به رشد مطلوب مهارت های عاطفی-اجتماعی کودک

4- تمرکز بر افزایش دقت آموزش و میزان تطبیق آنها بر توانمندی های کودک با بهره گیری از تست هاو فرم هایاستاندارد

5- تمرکز بر آموزش کامل مغز که تقویت حافظه، سرعت عملکرد مغز، سرعت محاسبات ریاضی وافزایش تخیل را در بر دارد.

 رویش  در این راستا از شیوه های مطرح در دنیا موسوم به شیوه های نیمکره راست بهره می برد. 

مهمترین دوره در آموزش انسان چه دوره ای است؟

بیشترین رشد مغز در سنین زیر 6 سال انجام می پذیرد. مهم ترین فازهای رشد روانی انسان ها در 6 سال اول سپری می شود. اساس شالوده ی تفکر در انسان متعلق به سن زیر 6 سال است. الگوگیری کودک در حوزه های مختلف اعتقادی، رفتاری و اجتماعی در سنین زیر 6 سال شکل می گیرد.

لذا به زعم تمام اندیشمندان مهم ترین دوران زندگی هر انسانی، سنین زیر 6 سال او می باشد.

 فرزند من هنوز خیلی کوچک است. او چگونه می تواند از این آموزش ها بهره مند شود؟

یک نوزاد از توانایی های یادگیری غیرقابل باوری برخوردار است. حتی اگر کودکی قادر به بروز توانایی های یادگیری خویش نباشد، سلول های مغز او به سرعت در حال مرتبط شدن با هم برای استفاده ازمغز در آینده می باشند.

چنانچه کودک در محیطی مناسب قرار داده شود، توانایی های ذاتی او همچون حافظه تصویری، چند زبانه بودن و ایجاد توانایی های محاسباتی در او پرورش می یابد.

علاوه بر این مادربه عنوان مهم ترین آموزگار کودک می تواند با حضور در سمینارهای آموزشی، مهارت های لازم جهت افزایش توانایی های کودکش را کسب نماید. آموزشگاه رویش نیز فضایی مناسب برای نوزادان ومادرانشان فراهم نموده که مادران در طی آن می توانند هم گام با کودکانشان به قابلیت های لازم دست پیدا کنند.

والدین پس از آموزش باید چه کاری انجام دهند؟

لازم است والدین تمام فعالیت هایی که مربوط به سلسله همایش های رویش است را هر روز در خانه باکودک خود انجام دهند.آموزش مغز فرآیندی ادامه دار است که نیازمند توجه مداوم از سوی والدین درمنزل می باشد. 30 دقیقه در روز برای والدینی که مشغله زیادی دارند زمانی کافی محسوب می شود.

 تفاوت بین برنامه رویش و برنامه دیگران چیست؟

  • برنامه رویش به تقویت مهارت های پایه به جای تخصص پروری می پردازد.
  • برنامه رویش بسیار دقیق می تواند قابلیت فعلی کودک شما را ارزیابی نماید.
  • برنامه رویش با دقت عملی که دارد می تواند خروجی های مطلوب متناسب با توانایی های کودکتان را به شما اعلام نماید.
  • در برنامه رویش اهداف آموزشی کاملا از پیش تعیین شده است و مربیان مجرب با بهره گیری از توانایی های مکتسبه خود و با ایجاد مساله در ذهن کودک، او را به علاقه مند نمودن به فعالیت های ارایه شده سوق می دهد.
  • برنامه رویش در طول اجرای پروژه ها هیچ گونه فشاری بر کودکان برای دستیابی به نتایج مطلوب اعمال نخواهد نمود.
  • در برنامه رویش حضور سوپر وایزر رفتاری به منظور ارزیابی رفتار کودکان و والدین ضروری می باشد.

آیا برنامه شما به این معنی است که لازم نیست والدین فرزندشان را به کلاس های فوق برنامه از جمله کلاس ورزشی، هنری، موسیقی یا کلاس زبان بفرستند؟

قبل از ایجاد تخصص در هر کودکی تمرکز هر پدر و مادری باید بر پرورش مهارت های پایه باشد که این کار خود مرحله مهمی از زندگی یک کودک است.

زمانیکه مغز به درستی تحریک شود، استعداد و قدرت درونی کودک کشف شده و پس از آن والدین می توانند با توجه به ظرفیت ها و علایق فرزندشان کلاس های اضافی را انتخاب کنند.

 آیا کودکان بزرگتر هم می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

اگرچه ما فهمیده ایم که بهترین دوره برای کار با کودکان زمانی است که آنها کمتر از 6 سال دارند، اما برخی نتایج نسبتا چشمگیر را نیز درباره بچه های بزرگتر مشاهده کرده ایم.

  آیا بزرگسالان نیز می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

زمانیکه والدین همین تکنیک ها را در زندگی خود انجام دهند، سو سو زدن های خفیف الهامات را برای راهنمایی خود در کار و زندگی روزمره شان مشاهده می کنند. آنها می توانند در هر زمان و مکانی مستقلا تصمیمات آنی و صحیح اتخاذ کنند.

آیا این برنامه برای کودکان با مغزهای صدمه دیده، عقب ماندگی ذهنی و سندرم داون سودمند است؟

برخی معیارهای اندازه گیری ناتوانی بر اساس مدل های فعلی بر کار نیمکره چپ استوار است. اما برخی از این کودکان نیمکره های راست خوبی دارند. ما نتایج جالبی را هنگام کار با این گروه نیز مشاهده کرده ایم.