آیکن گفتگو با ما

پرسش های متداول رویش طلایی کوچولوها

 •  روش رویش چه نوع روشی است؟

 •  رویش در چه حوزه هایی فعالیت می نماید؟

 •  مهمترین دوره در آموزش انسان چه دوره ای است؟

 •  فرزند من هنوز خیلی کوچک است. او چگونه می تواند از این آموزشها بهره مند شود؟

 •  والدین پس از آموزش باید چه کاری انجام دهند؟

 •   تفاوت بین برنامه رویش و برنامه دیگران چیست؟

 •   برنامه شما به این معنی است که لازم نیست والدین فرزندشان را به کلاسهای فوق برنامه از جمله کلاس ورزشی،     هنری، موسیقی یا کلاس زبان بفرستند؟

 •  کودکان بزرگتر هم می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

 •  این برنامه برای کودکان با مغزهای صدمه دیده، عقب ماندگی ذهنی و سندرم داون سودمند است؟

 

روش رویش چه نوع روشی است؟

  روش رویش نگاهی یکپارچه به تمام مدلهای یادگیری، اعم از یادگیری بر اساس رویکردرفتارگرایانه، یادگیری بر اساس رویکرد شناختی و یادگیری با رویکرد عصب روان فیزیولوژیکی است. در حال حاضر تمرکز رویش به آموزش کودکان زیر 6 سال است و از اقدامات در دست پژوهش رویشیکپارچه نمودن آموزش ها در طول دوران تحصیلی فرد می باشد.

   هسته پژوهش رویش از سال 1387 در حوزه یکپارچه سازی حوزه های مختلف یادگیری با کمکبیش از 40 تن از اساتید متبحر در حوزه ی های مرتبط با امر یادگیری در داخل و خارج از کشور به پژوهش مشغول است و ازدستاوردهای این پژوهش، پرورش کودکانی متعادل است که هدف از آموزش این کودکان افزایش دانش و یا  تخصص شان نمی باشد

 

  رویش در چهار حوزه اصلی فعالیت می نماید:

1-  برگزاری همایش برای والدین

2-  تولید محصولات آموزشی

3- برگزاری دور های آموزشی کودک

4- خدمات مشاوره و ارزیابی

 

 رویش بر چند نقطه اصلی تمرکز دارد:

1- تمرکز بر آموزش خانواده به عنوان موثرترین هسته پرورشی کودکان

2- تمرکز بر افزایش توان اندیشیدن کودک و میزان خلاقیت او با استفاده از شیوه های تایید شده ی شناختی

3- تمرکز بر ایجاد رابطه موثر والد-فرزند و کمک به رشد مطلوب مهارت های عاطفی-اجتماعی کودک

4- تمرکز بر افزایش دقت آموزش و میزان تطبیق آنها بر توانمندی های کودک با بهره گیری از تست هاو فرم های استاندارد

5- تمرکز بر آموزش کامل مغز که تقویت حافظه، سرعت عملکرد مغز، سرعت محاسبات ریاضی وافزایش تخیل را در بر دارد.

   در این راستا از شیوه های مطرح در دنیا موسوم به شیوه های نیمکره راست بهره می برد.

  

 مهمترین دوره در آموزش انسان چه دوره ای است؟

بیشترین رشد مغز در سنین زیر 6 سال انجام می پذیرد.مهم ترین فازهای رشد روانی انسان ها در 6 سال اول سپری می شود.اساس شالوده ی تفکر در انسان متعلق به سن زیر 6 سال است.الگوگیری کودک در حوزه های مختلف اعتقادی، رفتاری، اجتماعی در سنین زیر 6 سال شکل می گیرد.لذا به زعم تمام اندیشمندان مهم ترین دوران زندگی هر انسانی، سنین زیر 6 سال او می باشد.

 

   فرزند من هنوز خیلی کوچک است. او چگونه می تواند از این آموزشها بهره مند شود؟

یک نوزاد از توانایی های یادگیری غیرقابل باوری برخوردار است. حتی اگر کودکی قادر به بروزتوانایی های یادگیری خویش نباشد سلولهای مغز او به سرعت در حال مرتبط شدن با هم برای استفاده ازمغز در آینده می باشند. چنانچه کودک در محیطی مناسب قرار داده شود توانایی های ذاتی او همچونحافظه تصویری، چند زبانه بودن و ایجاد توانایی های محاسباتی در او پرورش می یابد. علاوه بر این مادربه عنوان مهم ترین آموزگار کودک می تواند با حضور در سمینارهای آموزشی، مهارت های لازم جهت افزایش توانایی های کودکش را کسب نماید. آموزشگاه رویش نیز فضایی مناسب برای نوزادان ومادرانشان فراهم نموده که مادران در طی آن می توانند هم گام با کودکانشان به قابلیت های لازم دست پیدا کنند.

 

 والدین پس از آموزش باید چه کاری انجام دهند؟

لازم است والدین تمام فعالیتهایی که مربوط به سلسله همایش های رویش است را هر روز در خانه باکودک خود انجام دهند.آموزش مغز فرآیندی ادامه دار است که نیازمند توجه مداوم از سوی والدین درمنزل می باشد. 30 دقیقه در روز برای والدینی که مشغله زیادی دارند زمانی کافی محسوب می شود.

 

  تفاوت بین برنامه رویش و برنامه دیگران چیست؟

·  برنامه رویش به تقویت مهارت های پایه به جای تخصص پروری می پردازد.

·  برنامه رویش بسیار دقیق می تواند قابلیت فعلی کودک شما را ارزیابی نماید.

·  برنامه رویش با دقت عملی که دارد می تواند خروجی های مطلوب متناسب با توانایی های کودکتان را به شما اعلام نماید.

·  در برنامه رویش اهداف آموزشی کاملا از پیش تعیین شده است و مربیان مجرب با بهره گیریاز توانایی های مکتسبه خود با ایجاد مساله در ذهن کودک او را به علاقه مند نمودن فعالیت هایارایه شده سوق می دهد.

·  برنامه رویش در طول اجرای پروژه ها هیچ گونه فشاری بر کودکان برای دستیابی به نتایج مطلوب اعمال نخواهد نمود.

·  در برنامه رویش حضور سوپر وایزر رفتاری به منظور ارزیابی رفتار کودکان و والدین ضروری می باشد.

 

  آیا برنامه شما به این معنی است که لازم نیست والدین فرزندشان را به کلاسهای فوق برنامه از جمله کلاس ورزشی، هنری، موسیقی یا کلاس زبان بفرستند؟

قبل از ایجاد تخصص در هر کودکی تمرکز هر پدر و مادری باید بر پرورش مهارت های پایه باشد که این کار خود مرحله مهمی از زندگی یک کودک است. زمانیکه مغز به درستی تحریک شود استعداد و قدرت درونی کودک کشف شده و پس از آن والدین می توانند با توجه به ظرفیتها و علایق فرزندشان کلاسهای اضافی را انتخاب کنند.

 

  آیا کودکان بزرگتر هم می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

اگرچه ما فهمیده ایم که بهترین دوره برای کار با کودکان زمانی است که آنها کمتر از 6 سال دارند، ما برخی از نتایج نسبتا چشمگیری را درباره بچه های بزرگتر نیز مشاهده کرده ایم.

 

   آیا بزرگسالان نیز می توانند از این برنامه بهره مند شوند؟

زمانیکه والدین همین تکنیکها را در زندگی خود انجام دهند سو سو زدنهای خفیف الهامات را برای راهنمایی خود در کار و زندگی روزمره شان مشاهده می کنند. آنها می توانند در هر زمان و مکانی مستقلا تصمیمات آنی و صحیح اتخاذ کنند.

 

   آیا این برنامه برای کودکان با مغزهای صدمه دیده، عقب ماندگی ذهنی و سندرم داون سودمند است؟

برخی معیارهای اندازه گیری ناتوانی بر اساس مدلهای فعلی بر کار نیمکره چپ استوار است. اما برخی از این کودکان نیمکره های راست خوبی دارند. ما نتایج جالبی را هنگام کار با این گروه نیز مشاهده کرده ایم.